Värmeutslag! Hjälp!
Min flicka har fått utslag över hela kroppen. Små knottror som i vissa områden blivit irriterade och illröda. Värmeutslag tror jag det är, för de kom plötsligt efter att hon blivit ganska svettig en stund. Nu när det varit så varmt så har hon fått gå naken och vi har varit inne nästan hela dagarna. Jag har inte smörjt henne med någon kräm för utslagen ska ju torka ut. Finns det något man kan göra för att de ska försvinna snabbare? Puder? Tror inte att de kliar eller gör ont men jag vill ju inte att de ska bli mer irriterade!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Hur gammal är hon?
Yoggi ska fungera, och fet kräm :)
Kamolillte som skall kokas kamomillte, låt svalna, blöt bommul eller annat tyg av bommul i kamomillteet och lägg på de irriterade områden i några minuter. Kamomill är fantastisk för bebisvård, eftersom det är svalkande och har lugnande egenskaper.

#1 Hon är snart 1,5. Yoggi? Hur?
Jag har bara hört att man ska undvika fet kräm eftersom man då stänger in fukt i huden….om jag inte minns fel. Utslagen ska väl torka ut?
#2 Tack för tipset! Ska prova det i morgon!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Hon kanske menar naturell yoghurt och det är också svalkande men bara för stunden. Som sagt, kamomillte används för värmeutslag bla.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
min dotter å 2½ har också haft värmeutslag men dom bleknar när hon blir kallare… ibland smörjer jag med fet salva men annars inget…