Fraktur, hur skulle ni göra?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min dotter klämde fingret så illa att nageln gick av vid roten (stod rätt upp och jag fick trycka tillbaka den) samt fick hon en fraktur i fingertoppen och ett stort jack vid sidan om nageln. Nu i Torsdags (10 dagar efter olyckan) så var fingret fortfarande mycket svullet och hon är öm än idag. Nu på Onsdag ska vi tillbaka för såromläggning (för 4:e ggn) och om det är svullet då med, hur skulle ni göra med dagis nästa vecka?
Min dotter har inte varit på dagis sen olyckan eftersom hon haft ont och varit svullen. Ringde 1177 idag och rådfrågade om denna vecka och dom ansåg att jag gjorde rätt och som har henne hemma denna vecka med.
Kan tillägga att min dotter blir 6 år i november och har massor av energi och bus i sig just nu. Jag tror inte att dagis har resurser nog att hålla koll på så att ingen dagiskompis kommer åt hennes finger.

Oj, fy vad tråkigt. Stackars lilla tjejen!
Men tror du inte att det skulle gå ganska bra ändå om du bandagerade och plåstrade om och spjälkade fingret riktigt ordentligt? Om hon har ont så kommer hon väl själv se till att inget ont kommer i närheten av fingret, förhoppningsvis. Sedan ska man ju givetvis be förskolepersonalen vara extra uppmärksam.
Vad säger din dotter?
Carpe Diem
Min dotter vill inte gå eftersom hon fortfarande har ont. Jag tänker inte tvinga henne i alla fall. Hon älskar dagis annars, så jag tar detta som ett tecken att hon känner sin begränsning själv.
Vi ska som sagt till läkaren igen nu på Onsdag så då får vi svar på hur det ser ut med.

Personligen hade jag haft min dotter hemma. Men när jag jobbade på dagis hade avdelningen bredvid en liten tös på 1år som hade stygn på insidan av underläppen efter att ha ramlar och slagit sig. Henne höll dom inte hemma….. Så du får helt enkelt känna dig för lite. Får hon vara hemma och går i taket för att hon inte får gå till dagis kanske hon är så pass pigg att hon kan vara där. Men prata med personalen och se vad dom säger. Dom kanske kan ge dig råd.
Imorgon ska vi till läkaren, så tills dess blir hon hemma. Sen får vi se hur han tycker om fingret.
Tack alla för åsikter.