Barn iFokus

Barn

Etikett: 02-barn-0-12-mån
Läst 2068 ggr
Emelie-E
0

Mammig eller något annat?

Jag har en son på 5 månader. Jag har alltid kunnat lägga honom på en filt på golvet och där har han kunnat ligga bra länge och leka för sig själv. Men den senaste veckan så funkar det kanske 5 min (lite längre om jag håller på med annat och han inte ser mig) annars ligger han bara och gnäller och skriker. 

Så det är alltså bara min famn som passar. Och där kan han sitta nöjd för jag vet inte hur länge. 

Vad kan jag göra? Ska jag fortsätta med att ta upp honom i famnen när han bara ligger där och skriker? Eller finns det något annat man kan göra.
Jag brukar gå dit och ge honom nya leksaker och liknande, men det hjälper aldrig.

Har han blivit mammig eller är det bara en dålig period? Svårt att veta kanske, men jag måste få säga att det är bra jobbigt när man inte kan få pyssla med det man behöver för att han måste vara i min famn.

[YlvaP]
0

Dom har såna perioder då dom kräver extra mycket närhet. Jag har varit generös med att ge mina barn det då dom behövt det. Tyvärr blir mycket annat lidande.

Har du en sjal kan du ju göra annat medan han är i famnen.

[kvasthilda1972]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag håller med ylvaP…

Kärlek och närhet ska vi slösa med!!!

bärsele är också ett alternativ…

Tina-A
0

Jag tycker inte att man medvetet ska låta barn ligga och skrika när man vet att man kan trösta dom, men det finns ju skillda meningar om det. Men om du vet att han blir glad när du tar upp honom så skulle jag göra det. Trygghet, närhet och kärlek kan man aldrig få för mycket av!

Har du testat bärsjal eller bärsele? Då får man båda händerna fria och ändå har barnet tätt intill sig :) Minna älskar sin bärsjal men hatar tyvärr selen, hehe. Men alla barn är olika!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Emelie-E
0

Bärsele är ett bra tips. Har ju en liggandes, ska kanske ta hit den. Men annars gör det inte så mycket om han sitter i mitt knä, det är bara jobbigt när han gnäller när man har lite att göra =)

Fast har nog kommit på lite vad det är som gör att han gnäller och har sovit dåligt i två nätter nu, det är att hans tänder växer. Idag har tand nr två dykt upp =)

prodigy
0

Det är åldern! Han har nog börjat förstå att du kan försvinna, att han är egen person! Låt honom vara uppe hos dig, bärsele är bra och snart kan han sitta i barnstol och se vad du gör, om du tex diskar eller så.

Det går över…snart kan han sitta/ligga på golvet själv igen, när han förtår att du finns där fast du inte syns hela tiden! Glad

Ketang
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När min dotter har behövt extra närhet har allt annat fått bli lidande. Tyvärr kan man inte dela på sig så man får helt enkelt ta det som är viktigast och för dom allra flesta är det barnet ;-) och tur är väl det ;-)