Min dotter svårt sjuk 1½ år gammal.
Vi har tillbringat dagar på sjukhuset, och detta har varit mitt livs värsta trauma någonsin. Och detta är något hon kommer få leva med.
Mina tankar kring allt som hänt.
Jag trodde att förlora min pappa v ar de största trauma som hänt mig. Men att mitt eget barn blir så här sjuk tar priset.Jag har fått bevittna läkare och sjukskötersker sticka min dotter, sätta sond, sondmatning, Syrgas, Inhalationer med adrenalin, kortison, pulmekort, airomir, ventolin och en annan medicin jag inte kommer ihåg namnet på. Jag har sett henne i panik, i frustration, sett henne slö och inte fått luft. Jag har fått veta att hon har en dubbelsidig infektion i båda lungor, att hon har kronisk svår astma, att hon har blodbrist. Samt att dom misstänker Glutenintollerans. Vilket jag får svar på idag! Läkaren ska ringa mig sa han.

Emilia är det största som hänt mig. Min dyrbaraste skatt, mitt allt. Och därför gör de mig så satans ont att hon blivit sjuk.

På sjukhuset grät jag inte, jag var stark för hennes skull, jag svalde min rädsla och satte dit falsk styrka, jag var ett vädligt räddt lejon. Emillia. Jag vill att du ska veta att hur rädd ammam än är, hur jobbigt saker och ting än må bli, så kommer mamam alltid finnas vid din sida och kämpa dina slag! Mamma kommer alltid vara den som stark står kvar när vinden sliter bort vårt hus, river oss i håret och förbort vår mat. _Mamma kommer alltid finnas och kommer alltid se till att du mitt barn har det bra!
_
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Men gud så orättvist det är. Hoppas att hon blir stark och frisk snart.
Jag vet och förstår precis vad du känner och har gått igenom.
Tillbringade flera dagar i veckan på sjukhus med min dotter det första året.
Även jag har gått igenom att de stuckit henne ( överdriver nog inte om jag säger 40ggr), för dropp, smärtstillande, sondmatats med kol, opererats vid tre tillfällen med sövning, magnetröntgats ( blev söv då med) och massa andra saker.
Det ÄR hemskt när de gör sånt med våra små älsklingar och det är jobbigt att känna sig så hjälplös.
Kommer ihåg när jag fick lämna ifrån mig min 8 månader flicka till en sköterska inför narkosen. Hon var så otroligt ledsen och man ville bara slita henne ur skötererskans famn och trösta henne!
Istället stänger de dörrarna bakom henne och själv fick man gå storbölandes till "sitt" rum och vänta i flera timmar innan man fick se sin flicka igen.
Man tycker synd om både sitt barn och även sig själv.
Men jag försöker trösta mig med att de är duktiga och vet vad de gör på sjukhus.
Men det är jobbigt.
STORA STYRKEKRAMAR till dig och hoppas din lilla ängel piggar på sig snart.
Man kan nog inte sätta sig in i hur det kommer bli om ens barn blir sådär svårt sjukt förrän man varit där själv.
Jag hoppas att allt löser sig för er! Kom bara ihåg att tillåta dig själv att gråta och spela ut hela registret av känslor så att du inte stänger in dem… Gör det utanför dörren till barnets rum om det känns bäst, bara du gär det!
Min närmaste erfarenhet av liknande var när min "fyra" trillade ner från skötbordet när pappan släppte honom med blicken för en halv sekund. Jag var inte hemma när det hände, men bara en kvart bort, så jag åkte tillbaka hem igen. Och jag, som har förmågan att behålla lugnet när det händer något, tvingade maken att stanna hemma med övriga barn medan jag körde in lillplutten till sjukhuset för en koll. Nu var det ingen fara med honom, men det var skönt att få det uppkollat.

Tusen styrkekramar till dig! Hoppas allt är under kontroll och att din lilla flicka får må bra snart!
Det måste vara skitjobbigt att gå igenom detta! Var stark!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Tack alla..
Nu mår Emilia bättre, Hon medicineras Hela tiden ( var 3:dje timme ) men de är ett måste. Men honhar börjat äta och febern är underkopntroll.
Vi har blivit remitterade tille n barnmottagning där dom ska gå till bottnen med varför hon inte går upp i vikt och varför hon lider av blodbrist.
jag uppskattar att jag får prata av mig här.

#5 Skönt att höra att hon mår bättre! Har tänkt på er! Hoppas de kommer fram till vad det är för problem och att det går lätt att "bota". Alltid lika upprörande när ett barn blir sjukt. Man vill ju att de ska få må bra och vara glada. Min sambos systerson fick cancer (men mår nu bra) och det känndes ju något galet orättvist och fruktansvärt hemskt. En ljusglimt i mörkret är ju att dagens sjukvård är underbar när det gäller sjuka barn.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Jag är glutenintolerant, jag hade jättesvårt att gå upp i vikt som liten (och nu med för den delen)
Hoppas din tjej blir bättre snart !
styrkekramar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
dom tog prover på glutenmen de visade sig vara laktos intolerans och de tror att dekan vara en dubbel inolerans alltså både mjölkprotein och laktos,
Sen vart vi remitterade till en barnmottagning där de visar att hennes järnvärde bara ligger på 5 och att hennes blodbrist fortfarande är låg men bättre än sist..
Så nu är hon anemisk och laktos intolerant och får inte äta någor med mjölk i, och de är svårt att hitta något som hon kan äta..
Men vi ska tillbaka då dom tror hon har andra matallergier,
och sen ska astma läkaren kolla henne.
Stackars er så jobbigt!
Till tröst på längre sikt (hoppas det akuta läget blir bättre fort!) så har min son en kompis som är allergisk mot mjölk, ägg och lite annat.
Bortsett från allergierna är han nu en frisk och stark 8-åring. Han såg lite sjuk ut som liten, men det var väl mest eksemen vi såg.
Lycka till!
mjölkallergi är inget kul, men det går att lösa. En av mina vänner har ett mjölkallergiskt barn, som dessutom utvecklade allergi mot havre pga att vännen ersatte mjölkprodukterna med havremjölksprodukter, vilket gör det än mer krångligt för henne. Men det funkar. (kan tipsa om att Findus frysta kanelbullar är mjölkfria, ett enkelt och välsmakande fikaalternativ i alla fall…)
Lycka till!
Om du vill så kan jag skicka healing till din dotter med ärkeänglarnas hjälp…
Kram på dig!
Jag har en liten kille på ett år som också är mjölkprotein allergiker. Vilket upptäcktes när han var fyra månader, då han bajsade blod och hadde kraftig kolik. Idag mår han toppen!
Det är inte alls så väldigt besvärligt att få det att fungera med maten, man vänjer sig med tiden. Du ska se att din dotter börjar må bättre ganska snart igen.
Jag har för mig att kraftig mjölkproteinsallergi kan ge kraftiga andningssvårigheter och att tarmslemhinnan blir sämre på att uppta näringsämnen från maten. Så de flesta problemen kanske beror på allergin.
Det är hemskt jobbigt att se sitt barn lida, och tvingas stålsätta sig för att se till att barnet får den vård den behöver. När man helst av allt bara vill brytaihop och gråta! Vi hade en väldigt tuff period, då vi brottades med komplikationer från sonens prematura födsel. Men idag kan vi glädjas åt att allt gick bra.
Lycka till!!
#10 Tack va underbart tips
#11 JÄTTE GÄRNA!!!!
Tack alla för ert fina stöd och att ni öppna upper för mig!
Emilia klarar inte av att ta upp järnet fast medicin är tillsatt, så nu kollas de cancer,
#13 - hoppas att det inte är cancer som orsakar det!
Påminn dem annars gärna om att kolla vitaminstatus, det glöms lätt bort. Jag har för mig att det är B12 som har med järnupptaget att göra…
lycka till!
De är kollat och berkar vara i balans,
Så dom letar vidare, men har läst att det finns vanliga friska barn som bara har det svårare att ta upp järnet och de går inte att förklara varför, så man får hoppas på något sånt enkelt.
#13 då skickar jag healing nu till din dotter med hjälp av ärkeänglarna Mikael och Rafael och mother Mary att vaka över din flicka…
Kram på dig
Oj vad starkt det kändes nu när jag skickade healing till din dotter, änglarna brukar jobba med oss i 1-2 dagar så nu ska du se att hon blir bättre!
Gud välsigner er!