Vi har gjort bort oss och vi är arga på oss själva
Äldsta dottern skall ha kalas i helgen. Hon fick bjuda in sina bästaste kompisar eftersom det skulle vara ett litet kalas samt övernattning. Nu har grannpojkens (han som vi brukar skjutsa) storebror tjatat som en tok på att få komma med på kalas. Sen ringer dom hit (ungarna då) och tjatar. Dottern frågar och jag känner att jag inte kan säga nej när hon står med dom i luren och väntar på svar.
Fan att jag gick med på det för han är inte ens bästa kompis med honom. Vet inte ens om föräldrar vet om vad grabbarna har gjort. Jävla ungar som tjatar på min dotter och speciellt han för han lyssnar inte ett skit på vad min dotter säger utan han kör över henne totalt och bestämmer.
Han kommer enbart hit för att spela tv-spel och när han inte får det så går han hem. Det var väldigt längesen han var här inne i huset oga detta. Kan inte ta upp det med föräldrarna då dottern varit och lämnat ett "inbjudningskort" till dom.
Fan vad jag är arg på mig själv.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
ta vara på den där ilskan och ta tag i att jobba lite mer med dig själv!
Men du får väl förbjuda tv-spel även när kalaset är, så går väl grabben hem efter en stund… 
Vi har redan sagt att dom skulle få spela tv-spel för dottern hade planerat in det. Killen kommer att vara högljudd och bara sitta vid tv:n medan dom andra leker. Han har lärt sig fula saker från hemmet som att sägga Kvinna till alla av det kvinvliga sorten och nedvärdera oss. Från sin far antagligen. Riktigt nedlåtande när han säger så. Har sagt åt han att så säger du inte till min dotter.
Men du, du måste helt enkelt klä på dig "ilsken-kärring-kepsen" (ta fram dina teatertalanger!!) och säga ifrån på skarpen. Sitter han bara där och spelar oh är otrevlig så ber du honom att gå hem bums!!!
Ja jag får nog göra det. Hoppas jag har mannen med mig på detta.
Du ska se till att mannen är med på det, före kalaset, så att ni är ihoppratade…
Ja vi får prata om det när barnen lagt sig.

Du MÅSTE lära dig att säga nej, speciellt när inte heller din dotter kan göra det. Om inte du lär henne att hennes Nej har ett värde, så kommer hon inte förstå det själv heller - och hon kommer låta andra trampa på henne.
Om inte pojken kan bete sig, skicka dem honom!
Carpe Diem
Ja jag har jättesvårt att säga nej.
Därför är jag arg på mig själv.
Men du kan ju inte låta en "liten" grabb bestämma över dig.
Som Anna säger, inget tv-spel så går han väl hem. Sen kan ni ju tillåta det
.
Och sköter han sig inte är det ju bara att skicka hem honom iaf.
Det är ju ändå DU som är mamma och bestämmer i ditt eget hus!