Barn iFokus

Barn

Etikett06-tonåring
Läst 6265 ggr
Mymlan
2011-02-02 19:02
0

Sex

Nu ska min dotter som är 15 år få ha sin pojkvän sovandes hos sig över en natt där hon bor.

Det jag känner är detta: Varsegod det är okej att ha sex..

Nu kan man inte hindra de har sex men VARFÖR uppmuntra de ha sex?

Eller är jag bara förbannat gammeldags.. Jag säger inte man ska eller ens behöver vara oskuld vid giftemål..

Min dotter må vara 15 år på pappret men hon är det inte i huvudet..

På det stället hon bor så är jag bara den biologiska och har Ingen talan, jag blir inte ens upplyst etc med frågan hur ser du på denna sak etc..

Jag vet bara vem killen är men presenteras ej för han etc så jag vet 0 om han, okej vet namnet, sett bild på han men inget mer. Jag vet vilket land han är ifrån, vet vilken religion han har. Jag struntar blankt i om vilken hudfärg en människa har, alla är lika värda o alla ser likadana ut oavsett hudfärg..

Men för mig känns inte detta bra eller ens Okej..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

[YlvaP]
2011-02-02 20:56
0

Det är nog svårt att få ungdomarna att inte ha sex. Vill dom det som har dom det. Tyvärr.

Mymlan
2011-02-02 21:04
0

Jag vet men man måste inte uppmuntra dem genom din pojkvän kan sova här eller ja du får sova över hos han.. Jag vet de kan ha det i skolan, finns wc.. det finns många ställen de kan ha det på..

[YlvaP]
2011-02-02 21:08
0

Tror inte dom skulle våga att göra det när någon av föräldrarna är hemma. Nä man behöver inte uppmuntra dom. Jag tror inte att man skall säga Ni får inte ha sex för då gör dom tvärtemot.

Mymlan
2011-02-02 21:09
0

#3 Det tror jag de törs.. Vad vet föräldrar vad de gör bakom en stängd dörr?

*mina barn bor ej med mig bara för förtydliga detta*

[YlvaP]
2011-02-02 21:11
0

Hmm jag skulle aldrig tordas det. Men jag vet inte hur det är att vara en sån ungdom. Flört

Tina-A
2011-02-02 22:04
1

Klart dom vågar ha sex när föräldrarna är hemma! Det tror jag.

Nej, man måste ju inte uppmuntra dom att ha sex (det lär dom ha även om man uppmuntrar dom eller inte) men att sova tillsammans är hur mysigt som helst och man måste inte ha sex för det. Att förbjuda dom att sova tillsammans kan ju istället leda till att hon säger att hon ska sova hos en tjejkompis tex, men så sover hon hos killen ändå.

Jag och min pojkvän sov tillsammans många, många gånger innan vi hade sex. Vi blev tillsammans när jag var 14 och vi fick direkt sova med varandra om vi ville. Han sov hos mig och jag sov hos honom. Vi hade väldigt mysigt och hade andra typer av sex tills vi hade fullbordat samlag 5 månader senare. Nu kanske inte alla är lika sega som oss - men man kan iaf sova tillsammans många gånger utan att ha sex. Klart dom ska få sova tillsammans!

Vi är fortfarande tillsammans 7 år senare ;-)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

AnnaLundin
2011-02-02 23:48
0

att låta dem sova tillsammans betyder inte alls att man uppmuntrar dem att ha sex. Vill de ha sex så ordnar de det ändå…

Det bästa du kan göra som förälder är att prata öppet med dottern om sex och berätta varför man bör vänta, att det är viktigt att man skyddar sig och att båda verkligen vill när de väl är dags, så att det blir bra för båda två. Förbered henne på vad som komma skall och gör henne medveten om att du vet att det kommer att hända, så behöver hon inte smussla och smyga med det. (därmed inte sagt att de behöver göra det på soffan medan du sitter i fåtöljen bredvid…)

Mymlan
2011-02-02 23:53
0

#7 Du det funkar inte då hon totalt stänger av öronen..

Trollhassel
2011-02-03 14:35
1

Nu förstår jag väl att det känns lite obehagligt att inte riktigt veta vem han är men herregud, de har ett förhållande och är i alla fall 15 år! Var glad att hon inte började ha sex åt höger och vänster när hon var 13! Jag tror inte du har så mycket att oroa dig för faktiskt men det är väl lätt att måla fan på väggen kanske. Jag kan inte påstå att jag ser fram emot att min dotter kommer i den ålder att jag hamnar i din situation men det är oundvikligt, och som förälder får man nog försöka slappna av lite.

Det finns definitivt värre saker en 15-åring kan göra än att ha sex med sin pojkvän!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

bubbelbubbel
2011-02-03 23:46
0

jag tycker inte att en övernattning är en inbjudan till sex, i sånna fall är det ju en inbjudan till sex att det är ok att de umgås även på dagtid? föräldrarna är ju hemma likaväl på nätterna som på dagen, så det är ju ingen skillnad. är det ett seriöst förhållande, och med det menar jag att dem gärna kan ha varit ihop mer än en vecka eller två, så ser jag inga problem med det.

vill de ha sex har dem det ändå, oavsett om någon förälder är hemma eller ej, det finns väl lås på dörrarna?!

det enda man kan styra över är ju att skolan inte får bli lidande!
till en början kanske man bara får sova över på helger tex..

regskylt
2011-02-04 00:49
0

#10 det måste det inte? Har mer sett att det inte finns lås än att det finns lås.

När jag var 15 så hade jag inte ens någon dörr föresten. Lite sidospår sådär

bubbelbubbel
2011-02-04 12:11
0

#11, nä, självklart måste det väl inte finnas, men på alla ställen jag varit på har det funnits lås till dörrarna, kanske inte till små barn, men det anser jag inte en 15åring vara heller.