Barn iFokus

Barn

Etikett11-samlevnad
Läst 3481 ggr
Tangotime
0

Vad hade ni gjort?

Jag är sjukskriven och hemma med dottern på dagarna när hon inte är på dagis. Nu är hon sjuk och hemma. I dag kom min man hem från jobbet och hade ont i huvudet. Givetvis fick han lägga sig och nu har han sovit 3timmar. När han kommer upp, kan jag begära att han hjälper till med dottern då? Han är ju inte direkt hemma och hjälper mig när jag är sjuk, då får jag kämpa på ensam med dottern.

Så hur gör ni när någon av er är sjuka?

AnnaLundin
0

om båda är sjuka hjälps vi åt efter förmåga att ta hand om barnen… (vi hade en intressant natt i vintras när vi hade tre kräksjuka barn samtidigt som vi båda föräldrar också hade samma sjukdom… *urk*)

Det är märkligt med karlar att de blir så komplett handlingsförlamade vid minsta lilla förkylningstecken. Skrikandes Man måste sparka dem i arslet så de fattar att VI också måste få avlastning medan vi är sjuka!

AlbaStiffler
0

Tänker bara på den där reklamen om karln som beklagar sig när han e förkyld.

Mitt råd, sparka karl i arslet o kräv jämställdhet. O lyssnar han inte, tappa upp ett bad, lås o lägg dig med en bok o låt karln hantera problemen själv.

Tangotime
0

#3 Helt underbart! Skrikandes

Jag åkte till stan och var borta säkert 4½timme och lämnade Ella hemma med honom. Han satt här på morgonen och sa till sin mamma i telefon att han inte kände av huvudvärken alls. Då var det ju verkligen fritt fram att sätta honom i arbete! Men han gjorde det inte med glädje direkt… Skrikandes

[YlvaP]
0

Usch vilken karl. Min blir också nästintill handlingsförlammad när han blir sjuk. Men har tar iaf igen det sen när han blivit frisk.

AlbaStiffler
0

Det värsta är när man själv är sjuk o de plötsligt åxå blir sjuka, dessutom alltid "sjukare". Som om man har svåra foglossningar, ja då får karln ryggskott av att typ dammsuga, haha. Vad bitter jag låter, hehe. ;-)

Iskall
0

Många kvinnor kan bita ihop när dom har ont eller e sjuka,som många killar har svårt för. Men det finns ju givetvis killar som kan det :)

Har mycket tankar och funderingar som jag ventilerar här på denna sida http://nouw.com/snabela

[kvasthilda1972]
0

Jag hade gett min man alvedon eller starkare och sen hade han fått hjälpa till…

Memsan
0

Jag har eget ansvar för vår son dygnet runt oavsett om jag är sjuk eller inte. Han kan tänka sig att passa honom om han sover eller är vaken och är nybytt och precis har ätit.

Min sambo somnar väldigt lätt, så jag undviker att lämna de ensamma, det kan ju hända olyckor om han sover och sonen härjar fritt.