Samma dåliga mage som mig
Fick höra idag att när mannen och dom två yngsta barnen varit och badat i Uppsala. Dom hann vara där i ca 30 minuter när mellersta tjejen säger att hon behöver gå och bajsa. Min man går för att hämta minstingen och tar max 15 sekunder och när han kommer tillbaka så hade hon redan bajsat på sig. Det var inte löst.
Jag har detta problem med att när jag blir bajsnödig som måste jag gå direkt och bajsa. Det kommer ut på några sekunder. Kan hon ha fått samma "sjukdom" som mig tro? Jag var redan som barn dålig i magen vilken min mamma konstaterat.
Jag vet inte själv vad jag kan ha men säkert en massa inflammationer i tarmen. Skall på undersökning i mars.
Jag tycker synd om min lilla tjej om hon skall få en sjukdom från mig IGEN.
Hon är 7 år.

Ni kanske har fel kost eller någon allergi?
Ingen allergi. Tja det där med maten kan vara en sak men hur påverkar det en inflammation i tarmen då?

Klart det påverkar, allt påverkar… :-) varken jag eller min mamma har allergier, men båda reagerar på kombinationen fet gräddsås med pasta tex. Fet mat i allmänhet ogillas av min mage.
Finns mycket intressant litteratur om detta, tex Gillian (vad heter hon i efternam) som haft den där eng varianten Du är vad du äter, har skrivit mycket om kostens påverkan på kroppen. Man behöver såklart inte vara lika extrem som henne men valda bitar kan man lätt följa o därmed må bättre… :-)
OKej. Jag skall kolla upp denna bok.