Andra barnet !!
Hejsan!!!
Andra barnet som jag väntade var verkligen efterlängtat.
Nio månader hade gått och det var äntligen dags.
Vi åkte in till förlossningen i våran stad.
Det kändes helt okej, värkarna hade satt igång plus vattnet gått. det var ju såklart jobbit med de täta värkarna, men jag kände att jag klarade det bra ändå med lustgasen och ryggmärgsbedövningen.
Kryst värkarna satte igång, barnet var på G. ÄNTLIGEN.
Men något hände.
Allt lade av. Många barnmorskor kallades för att hjälpa till.
Inte ett ljud när barnet kommit ut. Gud så hemskt.
Nu var det bara akut rummet som gällde fort som attan.
Lilla axel är idag 9 månader och mår jätte bra
snacka om ängla vakt.

huga..hemska tanke!!skönt att allt gick bra.

Vad bra att allt gick bra till slut! En förlossning kan ändras väldigt fort, mycket kan hända men det är tur att det finns bra beredskap. Jag var med när min syster födde sin son och det var hemskt! Dom hittade inga hjärtljud så han fick också snabbt komma in på akutrummet när han föddes, navelsträngen satt hårt virad två varv runt halsen så den fick klippas bort så fort uvudet kom ut. Men den oron innan man hörde hono skrika var fruktansvärd men allt gick bra till slut :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Huvva så hemsk känsla det måste varit. Tur att det gick bra!
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Huga, detta är nog ingen tråd jag ska läsa i… *rys* Bara 2 månader kvar nu… Skönt att höra att slutet var gott iaf.
Allt kommer gå bra för dej, det känner jag på mej.
Lycka till.
när min dotter föddes (1 månad förtidig) så tog det 1 min innan hon börja skrika… längsta minuten i mitt liv
men det va visst ingen fara, och nu är hon en pigg, glad tjej ^^
alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet

Oj vilken gammal tråd. :-) min son förlöstes via akut kejsarsnitt, ett snitt utan direkta problem. Men han skrek aldrig alls utan var bara tyst o nöjd när han slängdes upp o fick ligga på mitt bröst. Gjorde inte ett gny ens de första 5-6h efter då han fick vara med sin pappa o medans jag låg på uppvak. Nu e han 1.5 år o gnyr destå mer, haha.