Barn iFokus

Barn

Etikett20-tips-råd
Läst 3227 ggr
ElisabethA
0

Tips på lekar önskas

Inför sommaravslutningen på vårt dagis/förskola bjuder personalen barn och föräldrar på en liten avslutningsfest. Det ska arrangeras aktiviteter/lekar som passar barn från 3 till 7 år och deras föräldrar.

Jag vill jättegärna ha tips på roliga lekar och aktiviteter vi kan göra tillsammans!

[YlvaP]
0

Vi hade på våra barns dagisavslutning två lekar som alla tyckte var roliga.

Slalom med skottkärra. Föräldern körde och ett barn satt i. Två lag.

Sen en saga där barn och föräldrar var karaktärerna och när namnen/karaktärerna lästes upp så sprang den personen ett varv runt alla. Stolarna stor rygg mot rygg på en lång rad.

magma
0

Kasta pil på uppblåsta ballonger som är uppsatta på en vägg/skiva. Brukar vara poppis med saker som smäller:)

ElisabethA
0

# 1 & 2 Tack för tipsen! Jättebra förslag!

Tar gärna emot fler tips :)

magma
0

Sonen hade kalas i maj, då hade jag ställt upp gamla (diskade:) kattmatsburkar på en bräda som vi skruvat upp mellan två träd. Dessa fick de sedan skjuta ned med hjälp av… Ja, jag vet inte vad de heter, det ser ut som skumgummirör som man suger upp vatten med och sedan skjuter man iväg vattenstrålen flera meter och ska då försöka pricka burkarna. Fast man bör nog ha smala burkar, vi hade breda (Mjaus kattmatsburkar) och de var lite svåra att få ned.

Man kan ju också kasta med typ jongleringsollar, vattenfyllda ballonger eller dylikt, skjuta ned torn av burkar osv.

Bumsibum
0

eller ärtor med särt skjutare. Tungan ute eller slangbella me nån liten sten eller något Glad

ElisabethA
0

4 & 5 Tackar :)