Barn iFokus

Barn

Etikett25-off-topic
Läst 3909 ggr
Salama
2010-06-03 23:37
0

Hjälp!!

Nu måste jag skriva av mig lite och be om hjälp. Jag är en gift kvinna som väntar vårat andra barn. Har hamnat i en djup deppretion, har tagit några månader för mig att inse detta och vågat söka hjälp. Problemet är bara att min man vet inget om detta, jag kan inte förmå mig att berätta hur jag mår. Varje gång jag försöker så låser det sig och jag får inte fram ett ord.

Jag undrar om någon här har varit i liknande situation eller bara vill ge mig några uppmuntrande ord om hur jag kan gå tillväga med detta!

AnnaLundin
2010-06-03 23:59
0

Skriv ett brev! Det kan du formulera i flera dagar och ge din man vid ett tillfälle som känns rätt. Där kan du också skriva om på vilket sätt du skulle önska att han stöttar dig.

Mitt bästa råd till dig annars är att prata med din BM på Mvc, det finns psykologer och sånt kopplade till dem. De kan hjälpa dig så att det blir så bra som möjligt i din graviditet!

Lycka till!

(och nej, jag har inte varit i samma sits, men jag vet att "ryck upp dig!" och "äsch, det är nog inte så farligt, tänk lite positivt" är fullständigt fel väg att gå…)

Salama
2010-06-04 00:12
0

Just nu så har jag kontakt med en kurator på MVC, ska träffa en läkare i morgon på vårdcentralen och Aurora mottagning.

Min man tycker bara att jag är så sur och grinig och fattar inte alls att jag mår dåligt. Antar att jag är rädd att han inte ska ta mig på allvar eller inte förstå.

Ska försöka skriva ett brev men det är svår eftersom jag inte vet riktigt hur jag känner, hur ska jag få ner mina känslor på papper när jag knappt vet själv hur jag känner.

AnnaLundin
2010-06-04 00:32
0

#2 - skriv då bara kortfattat, att du är sur och grinig för att du inte mår bra psykiskt. Att du själv inte riktigt vet vad du känner, så det är svårt att beskriva för honom. Skriv att du är rädd för att han inte ska ta dig på allvar och att du har sökt hjälp via MVC. Och att det du behöver just nu är att han stöttar dig i det läge du befinner dig, även om det är svårt för honom att förstå.

Salama
2010-06-04 00:44
0

Gråter när jag läser det du skrev, vilken lättnad! Tack ska absolut skriva nått sånt direkt!

Anna-Helga
2010-06-04 00:49
0

Det finns bra broschyrer som beskriver tillståndet och vad som kan krävas av anhöriga. Det kan vara schysst för din man att få veta sådana saker, för jag tror han vill stötta dig om han bara vet hur…

Kram och lycka till!

AlbaStiffler
2010-06-04 10:37
0

Att vara deprimerad suger. Hur länge har du vart det? Kanske är det graviditetshormonerna som tippar dig över kanten från vad som kanske skulle varit hanterbart i normala fall? O kanske landet vara en tröst för att komma ur det. Men man ska ändå ta det på största allvar o söka hjälp. O kanske blir det bättre bara du blottat dina känslor för din man. Välj en lugn kväll, lämna barnet hos barnvakt o sätt dig ner o berätta. Försök att inte lägganpgon skuld på någon av er o försök resonera er fram till lösningar på hur du ska må bättre. Vad behöver du för hjälp? Lycka till!!! :)

ClarasMamma
2010-06-04 12:22
0

Jag har va deprimerad i några månader efter jag fick mitt andra barn, så hitta jag online doktorn på nätet och maila henne några gånger och det hjälpte mej.. gå in på  http://www.onlinekuratorn.se och skriv till henne kan varm rekommendera henne…

Mvh jessica

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Salama
2010-06-05 00:41
0

Tack alla för erat stöd, skrev ett brev till min man igår. Vi har pratat om det hela och självklart står han bakom mig och stöttar mig! Vi får hålla tummarna att vi tillsammans kan lösa detta.

Anna-Helga
2010-06-05 00:50
0

Åh så skönt att höra!

Kram!

AlbaStiffler
2010-06-05 09:52
0

Bra, ett steg åt rätt håll!

AnnaLundin
2010-06-05 16:52
0