Dagskryssning
Tänkte dela med mig av våran erfarenhet av dagskryssa
med barnvagn och bebis.
Idag åkte vi på en dagskryssningen till Mariehamn med Silja. Vanligtvis har vi alltid åkt Viking men nu hade Silja en specialerbjudande så vi tänkte testa dem.
Först åkte vi med Silja Europa. Båten gick 7 på morgonen så man fick stiga upp kl. 5.
På själva båten funkade det rätt bra med barnvagn, hissarna var väldigt rymliga.
Skötrummen var också bra. Den enda var att det inte fanns enskild utrymme för Amning, så man fick försöka hitta en lugn ställe. Man får ingen hytt på dagskryssning, annars hade det inte varit någon problem.
För övrigt var vi ganska nöjda med båten.
Hemvägen åkte vi med Festival. Det var mindre bra.
Hissarna var så små att barnvagnen knappt fick plats.
Det fanns ingen skötrum heller utan skltbord endast inne i damtoaletten (vart ska pappan gå och byta bebis blöja då?) och den var in i liten hörn och väldigt dåligt belyst.
Amningsmöjligheterna var ännu sämre, det var väldigt svårt att hitta en lugn ställe.
Nästa gång kommer vi åka till Finland i augusti, då åker vi med Viking. Då kommer vi dock ha hytt så man kan amma i fred och byta blöja utan större problem.
Jättebra att du delar med dig!
Kan bara rekomendera folk att ta med ungarna på kryssning, har själv bokat kryssning3/6 till Åland tar med mig sonen och lillebrorsan. Visst kanske inte miljön är superbra på en ålands båt men när det värsta börjar sover förhoppningsvis ungarna.

#2 Det var mycket barnfamiljer på dagskryssningen och vi såg ingen som var full.
Kan tänka mig att det är annorlunda om man åker på hel dygnskryssning då folk super på kvällen.

när vi bodde i huddinge så åkte vi ibland på dagskryssningar med ville viking som är på söndagar.
det har varit jätteroligt för barna .med boll hav o ville viking shower ..
o till bra priser..
sen har jag o barna åkt med min mamma 2 år i rad nu på vanliga kryssningar.förra året åkte vi med birka paradise ,ett dygn var vi där
och det ju jättegod mat o så men det fanns inte så mycket för barnen.
så med dem ska man nog åka under loven om man vill ha lite extra saker för barnen.det var mest pensionörer där..men det var lugnt o mysigt ändå..poolen var inte så populär för barnen men bubbelpoolerna var roliga..
nu i år åkte vi på 2dygns kryssning med silja serenade.
och där var allt jättebra.
det fanns så mycket roligt för barnen.
o det var uppträdanden,ett eget lekland för barnen,barnbuffé osv..
o rolig vattenrutschkana o pooler..
o sen har de en rolig gå gata också full med affärer..

men oj den här tråden är ju 2år gammal.haha