Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 10144 ggr
Trollhassel
2010-04-07 16:45
0

Magknip - Minifom

Min lilla tös är tre veckor och har fått magknip *suck*. Hon sväljer mycket luft när hon äter och det är inte alltid hon vill rapa. Försöker få henne att lugna sig och svälja mindre luft men det är klurigt. Vi har fått tips från BVC om att prova minifom. Undrar om det är någon här som testat det om hur det har funkat.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[Catteklina]
2010-04-07 17:07
0

Vi hade samma problem med våran när han var någon vecka. Han svalde rent för mycket luft när han åt och även när han sutta på nappen :P
Men vi testade aldrig Minifom, dom är väl receptbelagda? Osäker… Vi testade Sempers magdroppar, också från Apoteket, som vi fick tips från BVC att testa först och dom funkar jätte bra för oss tillsammans med mag-massagen :)
Han använde dom i ca: 2-3 månader innan han inte behövde dom mer.

-C

Trollhassel
2010-04-07 21:08
0

Minifom finns receptfritt. Har hört från något håll att semperdroppar är bättre men jag förmodar att det är som med allt annat. Det är olika på olika barn. Vi börjar i denhär änden med Minifom och massage.

Håll tummarna för att pluttan blir bra snart!

Med Vänliga hälsningar

[Catteklina]
2010-04-07 21:32
0

#2 Precis är väl så det är. Den är det nog mycket tycke och smak med :)

Lycka till, hoppas dom hjälper snart! Inget skoj med magknip.

-C

Hannapanna
2010-04-07 22:21
0

Om man googlar som jag gjort en del då vi också har problem med magen så verkar semperdroppar o minifom på helt olika sätt!

Minifom tar sönder bubblorna i magen, verkar när man ger det men inte långsiktigt.

Semperdroppar innehåller mjölksyrebakterier och hjälper barnet att få en bra tarmflora som gör det lättare att bryta ner maten. Semperdropparna tar längre tid innan dom börjar ge effekt men verkar också mera långsiktigt.

Semperdropparna ska bara tas en gång om dagen, minifom före varje måltid. Dom olika dropparna kan gärna kombineras.

Hannapanna
2010-04-07 22:23
0

Kanske skulle säga också attvi använt minifom i några dagar nu utan nått resultat än och jag funderar på att prova köra båda två..

Bumsibum
2010-04-07 22:30
0

på min dotter funkadede inte, men hon hade svår kolik så de är nog därför de inte funkade.

exitingsvillemo
2010-04-08 03:15
0

Vi använde Minifom till våran son när han var spädis och det fungerade klockrent för oss.

Men vi blev faktiskt tipsade av läkare att ge honom 1-2 ggr/dag istället för vid varje måltid samt att dubbla antalet droppar/gång. Måltider fanns det inga på eftermiddagarna utan han satt fast i tutten från 17-läggdags =)

Gav honom morgon och kväll först och sen bara en gång på kvällen

Trollhassel
2010-04-08 20:26
0

Tycker det har blivit något bättre nu. Julia har varit lugn nu på eftermiddagen. Vaken men inte gnällig och skrikig.

Med Vänliga hälsningar

Bumsibum
2010-04-09 10:45
1

#8 bra det ju!! Glad

Trollhassel
2010-04-09 12:04
0

Något bättre är det, helt klart :)

Med Vänliga hälsningar

Hannapanna
2010-04-09 15:20
0

skönt!

här tycker jag nästan de är sämre.. ska ge de några dar till och med flera droppar.

Zahara
2010-04-09 16:40
0

vi gav det och det fungerade kanon bra på lillan! hunden åt upp dem en helg och det var katastrof! Känner de som använt både minifom och sempers så det kan man med göra! lycka till och hoppas att det löser sig!

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus