Hur mycket sömn?
Dottern är snart elva veckor och sover i princip hela tiden.
Hon vaknar, äter, är vaken max en timme (oftast inte så länge) och somnar sen igen och sover tills det är dags att äta igen nästa gång.
Förstår självklart att alla barn är olika, men inget annat barn i samma ålder som vi känner sover lika mycket. Och när hon väl är vaken så skriker hon i princip konstant förutom när hon äter. Hon är bara allmänt missnöjd, det verkar inte finnas någon förklaring till skrikandet.
Så här har hon varit sen hon föddes. Är en del barn bara väldigt trötta eller borde man oroa sig för nåt?
Njut av att hon sover så mycket som hon gör. Jag kan lova dig att om ett år så önskar du att hon sov mycket mer än vad hon då gör :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
kolik kan jag tro, men jag vet inte. Fråga på bvc
Går hon upp i vikt som hon ska?
Det skulle möjligen kunna vara så att hon helt enkelt inte får i sig så mycket mat som hon behöver och då sover hon för att hushålla med den energi hon fått i sig.
Jag hade nog provat att ge lite ersättning, kanske avsluta med en liten skvätt ersättning när hon ammat klart? Eller ge ett mål ersättning i stället för Amning.
Om inte det hjälper så be BVC utreda om allergi mot mjölkprotein eller nåt sånt.
Min son var också en riktg sovare under spädbarnstiden.
Kunde sova 3-4timmar, vakna och amma för att somna vid bröstet och sova 3-4 timmar igen.
Jag tänker helt åt andra hållet jämfört med dig Anna.
Du kanske har så bra kvalitet på mjölken så att det inte finns ngt behov för att äta hela tiden.
Så länge hon går upp i vikt som hon ska, finns det säkert inget att oroa sig för =)

#1 Jo, det kan jag absolut göra, så länge jag vet att det är normalt att sova så mycket och inte ett tecken på att något är fel. :) Dessvärre vill hon bara sova på mig eller i vagnen på promenad. Inte i stillastående vagn eller i sin säng ;)
#2 Kolik tror jag inte. Hon skriker ju inte konstant, utan bara när hon är vaken och missnöjd.
#3 Tror inte att det är matbrist som är problemet. Hon är en riktig liten knubbis och går garanterat upp som hon ska.
#4 Då är hon inte ensam iaf :)
Idag har hon varit vaken lite mer, och glad dessutom! Hon kanske är redo för livet nu :)
#4 - eftersom hon skriker när hon är vaken tolkade jag det som att hon möjligen var hungrig
#5 - bra att hon lägger på sig hull! Vissa barn sover helt enkelt mycket, jag har haft två såna. Men det som stör mig är just att du säjer att hon skriker en del, för det brukar inte nöjda barn göra. Därför tycker jag du ska prata med bvc om eventuell allergi mot födoämnen.