Hur mycket kläder nu?
Nu är det nollgradigt här. Jag själv har bytt från tjocka vinterjackan till en tunn skaljacka. Men vad klär jag på dottern när hon ligger i vagnen?
Hon är två månader och har fram till nu när det varit minusgrader haft body + byxor (vanliga innekläderna), sockor och vantar i ylle, mössa, en fodrad fleeceoverall och blivit nedpackad i en tjock åkpåse.
Ska jag köra på samma kläder nu, eller borde jag byta till en ofodrad fleeceoverall?
Tycker det är jättesvårt, vill ju inte att hon ska frysa, men inte bli kokhet heller..
eller ta bort åkpåsen o bara ha nån filt/täcke men samma klädsel som tidigare. (ha kvar fodrad overallen) kan ju va bra i fall du måsta ta upp henne utomhus.. (kan ju kanske behövas nån gång) Men behöver du aldrig ta upp henne så kanske alternativ 2, jag vet ej, jag tycker med sånt är svårt, menjag hade nog gjort så som jag själv skrev byta ut åkpåsen mot fleecfilt eller något annat form av täcke! 

Testa dig fram, stoppa in ett finger i halslinningen på henne och känn efter så hon inte blir för varm lite då och då. Om du tycker hon känns varm så redusera lagren :))
Carpe Diem
Jag tycker också det är jättesvårt just nu! Lika när manska åka bil, kallt ute, varmt i bilen… Tycker han blir svettig direkt i åkpåsen… Suck!
Sajtvärd Hundutställning Dvärgpinscher Sällskapshundar medarbetare söks
Medarbetare på Chihuahua

#2 Det där med fingret i halslinningen har jag funderat över. Hon är ju alltid jättevarm där bland tjockisvecken..?
Finns en bra "regel" som säger att du ska ta på barnet vad du tar på dig själv. Går du i shorts tar du det på barnet har du termobyxer har barnet det, nu har du skaljacka då kan du nog gå över till tjockare filt :) mest fingrar och tår som lätt blir kallt.
Min tös på 18 månader har överall på sig ute men mest för att hon tvunget ska dit där det finns mest snö. går vi i byn har hon bara en vinter jacka på sig.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
#5 Mycket bra regel! Jag skulle aldrig gå ut i åkpåse… 

Medarbetare på Chihuahua
#6, haha!
vi får ta en sovsäk de passar lite bättre med längden kanske, så får vi hoppa omkring, lite svårt att köra vagnen kanske, eller får vi åla oss fram som en larv! 
#6 hahaha ;) Var ju inte så jag menade ju….(fast det tror jag ni förstod)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
#8 Ja förlåt, jag var tvungen! 
Medarbetare på Chihuahua
ja och jag var tvungen att hänga på de lite..