Ni med tvillingar se hit!
fick igår reda på att jag väntar tvillingar. Känner mig lite smått panikslagen och undrar hur man får ihop allt. Har 3 barn här hemma sen innan. en pojk på 10 år , en tjej på 13år och en tjej på 2 år! Ni med tvillingar kan ni inte skriva lite hur ni gjorde med sömn, Amning ja allt omkring de små så allt funkade för er….
tacksam för alla råd. Vill bli så mentalt förberedd det bara går då vi inte har detta isläkten så är detta helt nytt för mig…
Grattis till tvillinggraviditeten!
När min mamma fick mig och tvillingsyrran visste hon inte om att det var två förrän dagen då förlossningen satte igång…snacka om chock.
Men hon som 18 år gammal klarade oss alldeles fint och hon fick en hel del hjälp av släkten när det blev tufft.
Jag vet inte mycket om att uppfostra tvillingar, men det ska nog gå bra för dig som är erfaren mamma, du får arbeta i skift med dom små…mata den ena sen den andra. Sen att man lär dom sova/äta och vara aktiva samtidigt.
Din 13 åring kommer ju kunna hjälpa till där hon behövs med.
Kram!

# pojken och flickan som är 10 resp 13 är bonusbarn till mig så jag har "bara" ett barn sen innan, men visst de finns här ju ändå och kan hjälpa det de vill…