Barn iFokus

Barn

Etikett05-barn-6-12-år
Läst 3157 ggr
catya
0

åksjuk på X2000

Hur gör man resan lättare för vår 10 åring då vi ska åka X2000? har bara åkt en gång innan o då spydde han hela resan….

Om jag hade tänkt till så skulle vi såklart bokat intercity istället, men gjort är gjort så nu behöver jag tips!

Myrra
0

Hej!

Ta en tur till Apoteket och köp Postafen,ett åksjukepiller.

Det ska tas 1 timme innan resan för att ha effekt och sen håller det i sig i 12 timmar,förebygger illamående och tabletten kan tas från 5 år,receptfri.

Lycka till!

catya
0

Vad bra, det ska vi prova på hemvägen. Sitter på tåget nu, men än så länge är det helt lugnt, skönt!

Mirjami-78
0

Ja apoteket har nog lite olika alternativ mot åksjuka.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Tassy]
0

Postafen blir man ofta rejält dåsig utav, i synnerhet om man är liten. Däremot finns det bland annat armband och grejor som alternativ på apoteket. Rådfråga Glad

AnnaLundin
1

Visst blir man trött av Postafen, men om man reser bara för att förflytta sig så gör det ju inget om man sover några av de timmar man måste sitta på X2000

/också åksjuk på tåget ifråga…

[Tassy]
0

Jag tänkte mest på att tabletten sitter i 12 timmar om jag inte minns tokigt. Jag blev trött ett helt dygn på dem, men jag är extremt känslig för läkemedel. Beror ju helt klart på hur dagen ser ut i övrigt, gör det inget med trötthet så passar ju postafen utmärkt.