Vaknar ofta och gnäller osv?!
Min dotter är 2 år och 3 månader… sen ca 6 månader tillbacka har hon börjat gnälla/skrika mit i sömnen… jag vet ens inte om hon är vaken?! hon säger med en massa saker medan hon gnäller.. typ "nej jag vill inte äta" osv osv, nån gång är hon påväg ner från sängen?! (går i sömnen jag vet inte)
vad kan det bero på?
känns som jag gör något fel! 
vad kan jag göra?!
deta kan ske allt mellan 1 - 10 grr på en natt, helt olika. i snitt kanske 5 gånger/natt.
Vissa barn kan ha sådant här på natten i en viss ålder. Kommer nu inte ihåg i vilken ålder men alla fal.
Har du pratat om bvc om detta hela?? Jag tror inte det handlar om dig som förälder. Går hon på dagis?? Kanske mycket som händer under dagarna som sedan följer med i drömmen.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Aha okej.. skönt att veta att det är något som kan vara vanligt ju.
Nej har inte det, emn de kan vara en bra ide att göra det.
Ja hon går på dagis… inatt sov jag med henne, hon gnälle och mumlade en massa men hon blundade helatiden, så de måste vara i sömnen hon gör det… iomet att hon blundar hon sa "jag vill ha välling jag vill ha välling" medan hon gnällde… sen bara tysnade hon och sov vidare.
Båda mina barn har sovit hela nätterna tills de blev runt 2½år. Då började de drömma en massa och både pratade /grinade och ofta vaknade de också. Det gick över framåt tre års åldern.
Jag tror din dotter är inne i en period då hon helt enkelt drömmer mycket. Tror det kommer gå över med tiden.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Min bror hade nattskräck när han var liten. Skrek och grät i sömnen och när han vaknade visste han inte vad som hade hänt. Låter som ngt liknande
#3, jasså… så då kanske det är vanligare än vad jag trodde… När man inte vet så mycket om det blir man ju alltid orolig.
tack för alla svaren! =)