Är hon psykopat eller nåt?
Jag träffade en snäll tjej j på öppna förskolan när jag gick dit med min lilla tjej. Men hon är helt annan när man kommer till dom. Stora tjejen satte hon blöja på för att hon "svarade emot", hon är snart sex år, snacka om att hon fick känna sig som en bebis…. Mellansyskonet är snart fem. Han fick ta på sig en rosa klänning för att han "gråtit som en liten flicka". Min kille stirrade bara och ville gå hem. Dom är från ett annat land (USA) men det ska väl inte spela nån roll??? Och när jag frågade henne om varför så sade hon bara att "shaming is effective". Sen var det som ingenting hade hänt.
att skämma ut barnet kan iof vara effektivt, men det där är kränkning!
stackars barnen…

helt sjukt!!!!!!!
Sådant gör mig rabiat att höra!!! Hoppas du upplyste henne om att att de som ska skämmas in i själen, är de som utsätter sina barn för sådana övergrepp!
Inte ok det hon gjorde!!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Instämmer med övriga, det är inte okej. Däremot tror jag inte att hon är psykopat, utan bara fast i en typ av uppfostran som är helt främmande för oss i vår kultur.
Att få dem att skämmas gör egentligen inget annat än att sänka deras självkänsla, men det har uppenbart gått den mamman förbi.
Jag har funderat lite på detta och jag tror ärligt talat att du borde göra en anmälan till soc om det, inte för att de ska ta barnen ifrån henne men för att hjälpa henne att hitta en uppfostringsmetod som är bättre än det hon håller på med nu. Det går bra att anmäla anonymt, kom bara ihåg att inte presentera dig alls! Och gärna dölja ditt telefonnummer för "skvallerbyttan"…
Fruktansvärt.
Håller med #5, den här kvinnan behöver hjälp med sin uppfostran.
Men herregud, blir aldeles stum av att läsa detta. Jag förstår inte alls vad man tror man ska få för effekt av sådana handlingar.
Håller med #5 Mamman behöver få större insikt i barnuppfostran och vad sådant kan göra för barnen.

stackars barn 
Jag tycker de är helt fel. Visserligen har man ju hört att om ett barn skriker i en affär att de ska ha godis så ska man lägga sig bredvid och göra likadant. Jag tror inte på de. Jag har tagit mina barn och gått vidare. De har på så sätt lärt sig att om man kan uppföra sig i affären så kanske de kan få något som bonus någon gång i bland…
Hur man kan straffa med blöja är mer än jag kan förstå, så otroligt förnedrande. Man skulle polisanmäla!
Det var ju du som skrev det första inlägget?! Har du själv funderat på hur eller om du ska ta tag i det som hände? Sa ni ingenting till föräldrarna ifråga?
Det vet jag väl att det var jag som skrev, men sen när alla höll med så satt jag och retade upp mig. Jo jag har försökt förklara för henne, men jag fick ju bara svaret att det var "effektivt" - hon är väl nannyprogrammerad eller nåt…
Jag tänkte väl det, det såg lite konstigt formulerat ut bara… 
Ett bra sätt att få fram allvaret i frågan är att väldigt frankt säga att "Du vet väl att det ni gör är att likställa med barnmisshandel? I Sverige är det ett lagbrott." För faktum är att det inte enbart fysiska slag som räknas som misshandel, även psykiska övergrepp räknas in i den kategorin.