Delat umgänge
Jag och mitt ex har 2 barn. En dotter på 2 år och en dotter på 8 år. Sedan har jag en dotter med en annan tjej som är 14 år.
Vi har gemensam vårdnad och ska ha barnen varannan vecka. Den minsta dottern är ju för liten för att förstå. Men hon verkar alltid glad och verkar inte ens tänka på att hon är varannan vecka hos mamma och varannan hos pappa.
De är värre med dottern på 8 år.
Hur gör ni andra om era barn vill hem till den andra. Låter ni den få åka dit eller tvingar ni barnet vara kvar hos er? Man vill ju göra de som känns bäst. Men i bland är ju inte de som känns bäst alltid de bästa för barnet.
Om det är väldigt nytt så tar det hela tid. Då får man liksom försöka hålla sig fast att när hon är hos dig så är hon och när hon är hos mamman ska hon vara där. Tror att då efter en tid så kommer det bli så att hon vänjer sig vid det hela.
Om ni har levt isär en längre tid så tycker jag att du och mamman ska prata om det hela och försöka komma på lösningar på hur ni ska göra för flickans skull. Prata om det är bättre att hon bor hela tiden hos någon ut av er och besöker den andre bara över helgen eller liknande.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!