Barn iFokus

Barn

Etikett03-barn-1-3-år
Läst 2118 ggr
regskylt
2009-11-24 19:49
0

Ny säng

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har min 16månaders fått en ny säng.. Men det går inge vidare. Det går bra att lägga henne och hon somnar, men hon vaknade andra dagen mitt i natten och gallskrek och hennes pappa la henne i spjälsängen och då somnade hon om (jag var inte hemma då, jobbade). tredje natten, vilket är nu så somnade hon bra. Sedan så vaknade hon och gallskrek igen och vill inte somna.. Hon verkar inte tycka om sängen.

Något som vet vad man kan göra?

[YlvaP]
2009-11-24 19:58
0

Det är bara att lägga tillbaka henne i den nya sängen. Det gäller bara att vänja henne vid det nya.

magma
2009-11-25 00:37
0

Kanske något som är bekant från den gamla sängen kan läggas i den nya, som hon förknippar med just spjälsängen? Ett litet påslakan, spjälskyddet eller liknande?

regskylt
2009-11-25 00:44
0

vi har hittat dagens problem.. nämligen febe roch troligtvis en tand på G.. så nu ligger hon i vardagsrummet i vår säng med sin pappa, för jag sak gå och jobba vid 2..

hon har sin egen kudde (ej bytt örngott) och täcke i sin nya säng.. hoppas att det går bättre när hon är frisk.

[YlvaP]
2009-11-25 12:31
0

Ja tänderna kan ställa till det. Inte kul när dom kommer.

AnnaLundin
2009-11-25 15:42
0

Min spontana tanke - har ni möjlighet att vänja henne vid nya sängen successivt?

Låt henne sitta i sängen och leka med saker hon gillar, på dagtid. Låt henne sova midag i sängen och att de roliga sakerna finns där när hon vaknar. Och sen låta henne välja säng till natten en period.

regskylt
2009-11-25 17:07
0

#5 det är ganska svårt med tanke på att hon går långa dagar på förskola. men vi ska försöka. hon har inga problem att somna i den på kvällen men nu har hon väldigt hög feber idag.. Så det är det som påverkade hennes ledsenhet inatt.

Men vi ska se hur det går när hon är frisk igen.

tack för tipset :)