Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1944 ggr
danino
0

hund och barn.hur gjorde ni?

i början och när man bor i lägenhet som jag känns det som det kommer bli krångligt.Jag får barn om 2mån,och när hunden behöver gå ut och bebisen sover vill man ju inte väcka för att ta ut den i kylan.och man kan ju inte lämna barnet ensam.hur löste du det?Tänker absolut inte låta hunden bo någon annanstans.

AnnaLundin
0

jag har inte hund, men om jag vore du skulle jag planera hundpromenader till tider då barnet ändå sover. Klä på det nytankade barnet utekläder och lägg i vagnen och ta med hunden ut.

Det är ungefär så jag har fått göra när jag tagit hand om mina hästar.

danino
0

ja..tack för svar.Det löser sig nog av sig själv,man kommer nog på lösningar eftersom

Susanne
0

En baby vaknar som regel inte av att du klär på den när den och lägger den i vagnen.

Vi har hund och det är inga problem alls. Vaknar runt 06 och äter. Byter blöja och kläder. Klär mig själv, ger hunden mat och vatten. Klär på barnen och mig själv ytterkläder, ner med busarna i vagnen och ut med hunden. Hemma igen runt 09 då jag och "storasyster" äter frukost.

Du kommer själv att hitta bra rutiner som fungerar för er, tänk på att babyn rättar sig efter din och hundens rutin. Hunden har i just "gå-ut-läget" störst prio.

Susanne

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

AnnaLundin
0

#3 - Gör de inte? Flört

Alla mina 4 har vaknat vid av- och påklädning…

Fidelina
0

För mig har det funkat utmärkt att lägga barnet i vagnen och gå ut med hundarna. Jag skulle nog säga, att nyfödda sover mycket så det finns många tillfällen att gå ut med hunden. Försök vänja barnet vid att sova i vagnen redan från start, så går det nog bra.

Jag skaffade en VOKSI-påse, just för att slippa klä på och klä av barnet så mycket vid varje tur. Kan varmt rekommendera dessa, även om de kostar en slant. Jag fick tag på min begagnad via blocket och tjejen skickade den med bussfrakt. Kan läggas "öppen" i vagnen inomhus, sedan stängas runt barnet då det är dags att gå ut.

Mina hundar har aldrig varit i sådan nöd, att de inte kunnat vänta en liten stund till för att få gå ut. Så för mig har det aldrig varit någon jättestressig situation utan jag har i lugn och ro gjort ordning barnet för barnvagnspromenad innan jag gått ut.

Susanne
0

#4, det är för att ni inte har hund Skrattande

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Kimpa
0

När jag fick mitt första barn hade vi 2 hundar och 12 hästar som skulle fodras och rastas, släppas ut, mockas åt osv.
Det fungerade hur bra som helst.
Antingen var barnet vaken i vagnen medan jag gick ut med hundarna och somnade lagom till det var dax för hästarna.

Mina vaknade alltid när jag klädde på/av dem. Men det är ju inte hela världen om man väcker dem. En slurk mjölk och sedan somnar de oftast om när de är nyfödda.

Och så får man ju planera lite med hundarnas rastnings-tider. För mycket planering kommer det bli med barn Flört.
Lycka till !