Barn iFokus

Barn

Etikett: 03-barn-1-3-år
Läst 5665 ggr
kitty
0

vaknar mitt i natten och är klarvaken!

vi har en liten tjejja som är ett och ett halvt år i december. I skrivandets stund är klockan 01.12 och hon är KLARVAKEN och pigg. . .hon vaknar och är ledsen, nästan rädd för att sedan inte vilja somna om. . nu när hon är vaken så är hon supernöjd. . frsöker man natta hene går munnen i ett och hon tittar vväldigt oförstående på en ;)

har era gjort något liknande?

hon somnar inte av sig själv i sängen och jag tänker inte helelr låta henne skrika sig till sömns. .

elyse
0

Den äldsta av mina kusiner vaknade mitt i natten när han var ca 1 år. Föräldrarna lade då ned några leksaker i hans spjälsäng som han satt och lekte med tills han blev trött och somnade om igen. Kanske det kan vara något att prova?

spinkedink
0

Har en liten tjej som blir 1,5 i januari som också varit inne i en sån period nyligen, sover från ca 20.00 och vaknar igen strax efter 00.00 med ett skrik och skriker ännu värre om man försöker lägga ner henne i sängen igen efter att ha lyft upp henne och tröstat henne.

Men jag märker på henne att hon är trött, men vill inte sova.
Tror det handlar om att de anser att de har annat att göra än att sova, eller är de inne i en period av mardrömmar.

Minns att sonen också hade en sån period och att bvc-tanten sa att man ska inte göra något roligt när de vaknar om nätterna, utan försöka göra det så tråkigt för dem som möjligt för att markera att på nätterna sover man då ska man inte ha roligt.

Jag har burit runt ett sprattlande barn några nätter, och till sist finner hon sig i det och lägger ner huvudet mot axeln på mig och sen får man gå fram och tillbaka…
Till sist så funkar det att lägga ner henne, ingen garanti att det fungerar för dig, men prova.