Barn iFokus

Barn

Etikett03-barn-1-3-år
Läst 5490 ggr
regskylt
1

Hur lång tid att somna?

Min snart 15månaders tar lång tid på sig att somna på kvällen.. Det tar minst 45 minuter, men vnaligten run 1 och en halv timme..

Hur lång tid tar det för enra barn att somna från att ni har lagt dem?

Veronica
0

Min 11 månaders tar max 30 minuter. Oftast så somnar hon med vällingflaskan i munnen efter bara några minuter. Håller tummarna för att det kommer att fortsätta vara lika lätt =)

Amor vincit omnia

sandra1977
0

efter kvällsvällingen så går jag in o lägger Caspian,säger godnatt o går ut..aldrig några problem med varken gap eller ledsamheter..tar kanske 10 min sen sover han..har vant honom vid det ganska tidigt.Caspian är snart 13,5 mån.

regskylt
0

vi har inga problem att lägfa Elva, men hon somnar inte.. ligger med sin flaska en stund, pillar med sitt och bara är vaken..

sandra1977
0

jag tänkte på…sover hon sent på eftermiddan? eller är det så oavsett tid på dygnet?

regskylt
0

#4 det är alltid så på kvällen, oavsätt hur mycket eller lite middaghon har sovit

lisette
0

allt mellan en minut till en ½ timme!

Hannapanna
0

Vi gör som Sandra.
VI lägger och säger gonatt och går ut och stänger dörren.
Ibland sommnar han på en gång och ibland kan han ligga och pyssla närmare en timme.. Men de är inte här heller nått skrik eller bråk, utan man hör hur han ligger och pratar och sen blir tyst. :)

Elliot är 17 månader.

Lenore
0

Ronja har sen hon var ca 6 månader (är snart 14 månader nu) varit ganska svårsomnad. Vi har fått bära runt på henne eller ligga sidan om och "buffa" henne i rumpan tills hon somnar. Hon kan inte somna ensam och vägrar att bara ligga still i sin säng. Om vi inte hjälper henne springer hon runt tills vi tar henne.
Det brukar ta ca 15 min att få henne att somna men ibland vill hon inte somna fast hon är jättetrött och då kan det ta upp till 3 timmar innan hon tillslut däckar. Tack och lov brukar hon aldrig gnälla utan springer bara runt och klättrar och klänger på oss men det blir ju jobbigt ändå för oss alla.

TereseE
0

Våran dotter som är 18 månader somnar med vällingflskan varje kväll. Varierar hur lång tid det tar. Men oftast somnar hon nästan direkt. Däremot när hon sover middag så kan det ta lite längre tid. Vi tror helt enkelt att hon trivs med att få sin egen tid i sängen en stund, hon är väldigt nöjd och ligger och pratar för sig själv tills hon somnar. Hon sover i eget rum och har gjort det sedan hon var 9-10 månader.

Tror inte det är något att oroa sig över. Glad

Mirjami-78
0

Min treåriga son brukar somna på dagen. Ja även om jag inte skulle låta han göra det. Han har ofta långa dagar, men det blit ofta lite jobbigt på kvällen sedan han vill inte sova och man måste ligga brevid han för att han ska varva ner samt somna.

Han store bror var väldig svår att få sova för det mesta. När han var under året kunde han ligga en hel natt vaken. Då hadlade de inte om att han hade sovit under dagen. Han har alltid haft svårt att sova. Nu har det blivit lite lättare då vi har en bolltäcke. Sedan har han även medfödda och ärfliga sjukdommar som nog påverkar han.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

JohannaEkroth
0

Alla barn utvecklas olika, så är det. Jag har alltid haft svårt att somna på kvällarna och var hemsk när jag var liten har mamma sagt. Jag låg/ligger ibland vaken hela nätterna.  Jag tänker nog försöka skaffa mig ett sådant bolltäcke som Pia99 i inlägg #10 pratar om. Jag är nyutredd och har fått diagnosen Asperger Syndrom.

Du undrar om din dotter är som alla andra barn. Jag förstår din frusturation över dessa 45 min till 1,5 timme som går bort varje kväll. Jag har dock inget bra sömntips. Om hon i övrigt är som andra barn är det bara en fas i utvecklingen då hon inte behöver sova så mycket.

Hur reagerar hon om du skippar eftermiddagssömnen och hon sover längre, går det inte alls då?

Hur länge sover hon effektiv tid per natt?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Ljusta
0

Vi har aldrig krånglat med läggning av vår son på 1,9 mån, utan han har i princip fått känna hur han vill göra. Vi lägger honom när han är trött, oftast vid 19 - 20 tiden. Ibland somnar han i knät framför tv:n och ibland i sin säng och ibland i vår säng. Vi brukar fråga honom var han vill sova och så gör vi så :) Oftast väljer han sin säng, om han inte är sjuk. Somnar snabbt, oftast kanske på fem minuter. Han är inte så styrd av rutiner, det är därför vi kan göra så med hoom :)

Ljustadalens kaningård

Mirjami-78
0

#11 Bolltäcket har jag tom. själv testat och ja man somnar lätt under den.

JohannaEkroth
0

#13 Vilken modell har du/ni?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Mirjami-78
0

#14 Vet inte vilken model det är…..Vi fick ju alldrig välja/visste inte ens att det fanns olika modeller.

Det vi fick veta ang. täcket var att man kan bli väldig varm ut av att ligga under den….Men seda hörde jag från någon att det skulle även finnas så man kan välja ang. detta med hur varm den ska vara. Sedan var det en som sa att kan man inte ligga under den kanman ligga över den. Man får ju den utskriven som hjälpmedel.