Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1433 ggr
lisette
0

hel/deltid på förskolan?

jag undrar om eran kommun har delat upp barnens tider i hel och deltider och att ni betalar därefter?

i min kommun så betalar man lika mycket oavsett hur många timmar man lämnar barnet.

regskylt
0

samma här. har för mig att det är så på alla kommunala förskolor?

Zahara
0

fick vår första räkning nu i sept, lillan blev inskolad fom 1 september, räkningen var på 580:- men enligt hon på ommunen ska vi betala max. Än går lillan bara 10 timmar i veckan förutom när jag jobbar extra. Än har hon gått max 15 timmar i veckan.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

lisette
0

trodde oxå att det var så #1. men i hässleholms kommun betalar de beroende på om det är hel eller deltid. flera olika personer har sagt detta till mig. kommunal förskola.

CarolaCarro
0

Här betalar vi lika mycket oavsett hur mycket vi har sonen där baserat på våran inkomst..

kicki80
0

Om man bara behöver 15 tim i veckan kan man ha til lägre taxa i vår kommun..

elyse
0

Det är lika mycket, baserat på föräldrarnas inkomst, men förskolan får olika mycket i pengar beroende på hur barnen går. Om barnet går sina 15 timmar mellan t.ex. 8-11 varje dag får förskolan pengar för ett barn. Men, om två barn delar på en tid, så att de går mellan 9-14 tre eller två dagar i veckan, dvs att det ena barnet går tisdag och torsdag och det andra måndag, onsdag och fredag ena veckan och tvärtom nästa vecka så får förskolan bara betalt för ett av barnen då de delar på en plats.

ClarasMamma
0

Samma här vi betala full taxa och vår dotter går 15timmar i veckan.. vi får betala för henne 750kr i månaden som jag tycker är för mkt.. men om man slår ut det på 12dagar i månaden ¨så blir det ca62kr och det tycker jag är värt..

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/