Barn iFokus

Barn

Etikett: 04-barn-3-5-år
Läst 4260 ggr
[Ankanxxx]
0

Tappar flera tänder nästan samtidigt?

Hej!

Min dotter är nu 5 1/2 år och hon sa att hon hade bitit illa när hon åt frukost på dagis i fredags och att en tand var lös. Oj, tänkte jag då, redan dax att tappa mjölktänderna!

Jag har kännt lite på tänderna och visst är en av dem jättelös, men fyra tänder till känns som att de också ska tappas när som helst. Är det normalt att tappa så många mjölktänder samtidigt? Hon kommer ju att få en jätteglugg ju!

elyse
0

När jag var 6 år tappade min kompis tre-fyra tänder fram i överkäken (inkl framtänderna) och hon såg rätt så rolig ut då. Som Stina i Saltkråkan, ungefär.

AusaBausa
0

jo så har det varit här oxå..mga tänder tappade samtidigt eller precis efter varandra..även när 10-åringen tappade sina kindtänder…en hade knappt ramlat av förräns nästa blev lös..

trist men så kan det bli;-)

[Ankanxxx]
0

Oj, stackars gumman då! Hon kommer ju inte se riktigt klok ut. Det kanske är normalt då i alla fall att tappa flera samtidigt.

Det är väl väl att det växer ut nya tänder ändå till slut :)

Tallgarden
0

Jo det kan nog vara så. Min tjej på 5½ år har nu fyra gluggar. Två framtänder i överkäken och två på var sida om dom nedre. Ser ganska lustigt ut.