Det känns som om han backar i utvecklingen?
Min son som nu är 11 månader har de senaste månaderna ätit vanlig mat på dagarna och sen har jag ammat honom på kvällar och nätter. Men nu har han slutat att äta vanlig mat och allt annat också, han äter varken gröt eller välling. OCh nu vill han bara "tutta" känns inte som att han blir mätt enbart på bröstmjölken men får inte i honom något annat.
Någon annan som varit med om samma sak som kan ge lite tips.
Kan inte sitta och ge honom bröstet hela dagarna.
Jag har inga bra tips att komma med, men jag undrar om du har varit i kontakt med BVC om det? Vad sa de i så fall?
Berätta gärna vad du hittar för lösning så kanske fler kan få hjälp…
Det enda jag kan tänka mig är att han är i någon "fas" av något slag och att det är övergående, men det är en ren gissning från min sida.
Lycka till!
11 månader, hmm.
Prova att ge honom pannkaka med sylt och grädde eller vaniljvisp, kanske glass eller alltihop.
Prova med vad som helst egentligen bara det är sött och gott.
Chips är också ett tips som min BVC gav mig för att "få igång" matlusten.
Se bara till att chipsen är i tillräckligt små bitar så att han inte sätter i halsen. "Bottenskrufset" brukar fungera bra.
I chipsen är det saltet och fettet som "triggar" igång matlusten.
Blanda gärna i extra smör (riktigt smör, inte margarin) och vispgrädde, naturligtvis inte i några stora mängder men tillräckligt för att han ska tycka att mat smakar bra igen.
För oss och vår My (16 månader) tog det lång tid och det visade sig att hon inte vill äta så många mål varje dag utan hennes dag ser ut såhär: kl 06. 250ml välling, lunch runt kl 11, kex och banan eller annan frukt (väldigt liten mängd) vid 15, middag vid 17 och ännu en flaska välling kl 19 precis innan läggdags. Ibland äter hon bra vid middagen men oftast inte och det är även sällan hon äter upp hela "godnatt flaskan".
Hoppas att du lyckas med maten och berätta gärna hur du gjorde och hur det gick. Bra som dåligt, all information är av vikt.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Jag tycker mig ha märkt, och läst, att det är ganska vanligt att det kommer perioder då barnen backar och stannar upp i utvecklingen. Speciellt strax innan de gör ett hopp i utvecklingen, eller också efter att de gjort framsteg i något.
Så länge han verkar må bra och växer och går upp i vikt som han ska, så skulle jag nog avvakta ett tag till. Kanske det är tänder på gång, eller att han håller på att bli sjuk, t.ex förkyld eller något liknande?
Satt precis i samma tankar som #3.
My var helt hoppslös på att inte äta just runt 1 år. Anledningen till att jag inte tänkte längre än näsan räcker i mitt tidigare svar är för att jag struntar i om hon inte vill äta så länge hon följer sin kurva.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
#1 Har ingen bra kontakt med BVC och saknar helt förtroende för dem så tänkte höra här lite om tips och råd. Anser att ingen kan ge bättre råd en någon som gått igenom samma sak.
#2 Provade pannkaka idag till lunch och han åt lite, dock så gillade han inte grädde och sylt så det blev enbart pannkaka.
#3Han har under en lång tid nu gått igenom enorma framsteg så visst kan det bero på det, tanken har slagit mig. När jag skrev tråden var jag väldigt frustrerad och lite less på att sitta med tutten framme hela dagen. Han har hela tiden gått upp i vikt och allt har varit "normalt" vid BVC koll.
Ska avvakta men tack för era tips och råd, får se hur det går!