Tokig på syrran
Jag var med syrran på shoppingtur till Marieberg i går, hon har två barn, en pojke på 4 & en flicka på 6. Mina ungar är 3 & 7. Men lillasyrran fattar inte att dom inte är bebisar längre, bägge två får ha blöja på sig när vi åker ut sådär och så är det jämt. Jag säger att det är pinsamt för dom men hon säger att man aldrig vet vart man får tag på en toalett och att det kan bli olyckor när man åker buss och så…
Fatta hur fånig man ska känna sig om man är sex år och mamma tar på en blöja. Jag ska inte åka med dom mer för jag blir bara arg. Dessutom är hon lat för när lillkillen bad att få gå på toa så sade hon "kissa i blöjan du bara, du har ju det…"
Till killen har hon en strolle än, fast han kan gå hur bra som helst och kläderna hon sätter på dom ska vi bara inte prata om, det är bara ryschpysch och volanger till flickan och skjorta med fluga till pojken till exempel.
Jag tycker synd om dom!!!
Åtminstone flickan som är 6 år borde väl börja säga ifrån själv snart iallafall. Du måste säga till på skarpen, så där får hon inte behandla sina barn. Ha blöja på barn som inte behöver
, jättemärkligt.
Jag tror du kanske behöver visa barnen att du är på deras sida. Har du frågat dem när inte systern är med vad de tycker om att att mamma sätter på dem blöja titt som tätt? Du kanska behöver ta kontakt med någon som kan få din syster på andra tankar. BUP tillexempel. Har hon skaffat barn får hon väl ta konsekvenserna av det. Barn behöver kissa oftare än vuxna.
Man gör barnen en otjänst genom att sätta på dem blöja. Om inte annat kan de få problem senare i livet. Var vuxen och hjälp de små som inte kan hjälpa att deras mamma inte orkar.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Ja du det är inte kul alls när så stora barn tvingas på blöja. Min minsting på 2,5 år behöver knappt inga blöjor alls. Och detta paket vi har kvar blir det sista.
Jamen frågat barnen??? Jag beöver inte fråga för jag ser ju att dom skäms, sexåringen mest såklart, hon kollar hela tiden om någon ser att hon har blöjan på sig när dom ska vara i lekställen och så. Hon har ju fått sina kommentarer också.
Stackars barn. Ta ett allvarligt snack med syrran. Hennes bekvämlighet ska inte gå ut över barnen.

Nä fy! Så elakt mot barnen!
Tycker du ska prata med henne, det är säkert svårt men för barnens skull.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag instämmer med #6.
#0:Du verkar ha en riktigt bekväm och egocentrisk storasyster. Visste hon inte om att det ofta är bökigt och tidsödande när barn håller på att bli torra och håller på att sluta med blöja? Det ingår liksom i hela grejen med att få barn, att det ofta är just bökigt och tidsödande…
Jag håller med dig Magma, hon är en liten latmask som aldrig tänker på andra i första hand, att hon sedan är pimpinett med barnen också och har dem som små dockor gör mig vansinnig, jag menar det är väl inte därför man har barn, för att kunna visa upp något puttenuttigt jättegulligt? Hon kan ha ankstjärtsbyxor på flickan till exempel, fast hon är 6 år!!! Det har man ju bara till småbebisar…
Ojoj… Är hon riktigt verklighetsförankrad, din syster?

hmmmm… jag längtar bara till den dagen då min 1 månads bebis kan gå utan blöjor. Bara dyrt och jobbigt =S
Men extrakläder, då? Det kan väl inte vara så svårt att stoppa ned extra underkläder och byxor i en väska? Har man en stor handväska så måste det vara hur smidigt som helst! På förskolan jag ibland arbetar på så tar vi inte på barnen blöjor, de som är torra, om vi ska gå nånstans, på teater eller utflykt t.ex. Då får gå på toa innan och sedan frågar vi dem då och då hur det står till. Och det är en småbarnsgrupp, 1-3 år.
Nej men hon är livrädd för att de ska kissa på sig ute, så att bara packa med trosor är inget alternativ tror jag för henne. Då hade katastrofen redan hänt…
Magma: Jag vet inte, hon kissade själv på sig rätt lång upp i åldern, vet inte om det kan vara därför, men samtidigt så får jag för mig att hon vill att barnen ska vara "små söta bebisar",,
Hon kanske vill att de ska känna sig säkra. Jag tycker inte det är fel om man har blöja när man vet att det kanske inte finns toalett e.t.c.
Phernillag, jag hoppas du skämtar. Blöja på en frisk 6-åring är ALDRIG okej.
Vinteralva, jag menar förstås om man vet att det är problem med kisseriet, Då får man väl ha blööja om man är 30 också? Annars inte såklart…
Och varför säljer man blöjaor för barn upp till 56 kilo då? Det är väl därfö att det finns ett behov.
Om ett barn väger 56 kg så är det verkligen illa. Då är det nog övervikten och inte kisseriet man ska oroa sig för. Naturligtvis är det okej att ha blöja om man har något problem med urinvägarna, det var därför jag skrev frisk 6-åring.
Det finns blöjor för alla upp till 100 kilo. Men man tar inte på sin pappa sådana av lathet…
Men när din suster är hemma då? Har hon blöja på dom då också, eller är det bara när ni ska iväg på ngt?
Är barnen torra egentligen? 6-åringen borde ju vara torr.
Om det bara handlar om lathet, att hon inte orkar leta reda på en toa, så är det ju bedrövligt! En toa finns det (nästan) alltid att få tag på och en 6-åring är fullt kapabel till att hålla sig tills man hittat toan.
Eftersom det är din syster du pratar om så tar jag för givet att du vet att det inte har med ngn "sjukdom" att göra, att barnen skulle ha extra svårt att kontrollera blåsan.
Vad händer OM det sker en olycka? Skulle hon då bli arg på barnen? Det känns som att det måste finnas en anledning till att (åtminstonne) 6-åringen inte säger ngt själv, att hon inte vill ha blöja.
Går dom på dagis? Där brukar barnen trigga varandra att inte använda blöja, det är ju "bara bebisar" som har blöja…
Det blev iaf vändpunkten för min son =) Han hade blöja nattetid tills han var 4, så en kväll sa han: Jag ska sova utan blöja, jag är ingen bäbis, jag är en stoooor kille =) och självklart så fick han sova utan, vilket gick hur bra som helst. Tror ni han var stolt dagen efter?
Jag ser då fram emot då våran lille kan vara utan blöjja, kan inte riktigt sätta mig in i varför man kan "vilja" ha blöjja på barnen så högt upp i åldrarna, ifall de är friska ofc.
Är man i stan så kan man ALLTID fråga i nån butik efter personaltoaletten ifall det krisar till sig och man inte hittar annanstans (om man får svaret nej så kan man ju alltid få gnälla ifrån sig på en vuxen
), och ute i skogen så är ju allt ett enda stort dass.
Ta tag i din syster, ställ upp henne mot väggen om problemet, har barnen inte något medicinsk problem i området så måste hon släppa sina fasoner. Tycker iaf jag.
// Paltfan
#19:
Nej lat är hon inte, men hysteriskt mån om renlighet ordning och att allt ska vara fint…
Jag tycker dom är torra bägge men hon "litar inte på dem".
Hon blir nog inte arg om någon av dem kissar i byxan,, men väldigt "störd"…
Jag tror att hon gärna vill sem dem som små bebisar och att hon fullkomligt hatar oordning. Bättre att de har blöja än kissar påsig, typ…
Jag tycker precis som du, men hon är så jäkla envis… Så blir hon skitarg på mig om jag pratar om det.
*host* Ring socialen *host* 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

#21 Hon borde nog inte ha skaffat barn… De kan ju inte bara sitta på pedistaler o se söta ut…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det låter nästan som om din syster harlite tvång för sig
försök att prata med henne, inte bli arg, förklara lugnt och sansat hur du och övriga världen uppfattar det när en 6åring går med blöja.
Ta en fika på stan, så minskar du risken att hon blir skitförbannad och ställer till en scen.
Om barnet säger till att h*n är kissnödig och hon svarar: Kissa i blöjan du… Då är det nog lite lathet med i problemet också. Även om barnet har blöja så letar man väl upp en toalett när dom är så pass att dom säger till.
Ja det är klart att det inte är friskt, det är ju det jag säger…
Och jag har ju försökt att prata med henne, men det funkar inte. Nu har vi inte träffats sedan när jag skrev första inlägget för jag blev så arg på henne när hon tvingade honom att kisa i blöjan, det var så förnedrande.
#26 Jag förstår vilke frustration det måste vara för dig att stå bredvid och se detta.
Jag håller fullständigt med dig att det måste vara otroligt förnedrande för barnen.
Jag vet faktiskt inte hur du ska göra, då samtal med henne inte verkar hjälpa. Kanske du måste ta det ett steg längre.
Vad säger pappan till barnen? Har du bra kontakt med honom kanske du kan försöka prata med honom om detta. Eller kanske era föräldrar, dom kanske kan ta ett samtal med henne?
Pappan? Han är själv som en jättebeby, säger inte ens bäbä…
Och som sagt, mina föräldrar (min mamma och min styvpappa) kanske inte alltid varit så schyssta mot henne så jag tror inte hon lyssnar…
#28 nej, jag har förstått det nu