varning till borås-föräldrar!!
Vet inte vart jag ska lägga detta men känner att jag måste nå ut till föräldrar i Borås.
En busschaufför har alldeles för många barn och ungdomar som kompis för att det ska kallas normalt. Ungarna åker buss borås med omnejd runt i timmar.
När man frågar barnen/ungdomarna hur de lärt känna honom är det alltid genom kompisar.
Igår kväll satt jag hemma o undrade var min 12 årige son befann sig ca 22.30. hans mobil var sönder så där kunde jag inte nå honom. Jag visste att han tidigare "åkt buss", så jag kontaktade hans far som gav sig ut för att söka.
Han fick syn på honom i en buss, sonen fick oxå syn på sin far för inte långt senare var han hemma kl.00. Idag skällde fadern ut busschauffören och strax därefter gjorde jag en anmälan på hans jobb mot honom.
Sonen vill dock inte förstå denna ohälsosamma relation. Så borås-föräldrar!! är era barn" kompis" med denna man? han ger idag-en dag vill han ha ngt tillbaka….//
Min första reaktion är jag läste det du skrev, var "oj!" 12 år, och är ute någonstans där du inte vet var, halv elva på kvällen? Vad höll han på med den tiden på dygnet?
När jag var i den åldern så existerade inte mobiler, istället visste mina föräldrar exakt var jag var, vad jag gjorde och hade bestämt en tid jag skulle vara hemma. (Fast jag var inte ute senare än 22 förrän jag var bortåt 14, 1 år…) Var jag inte hemma då så fick jag verkligen höra det, och gå ut igen nästa gång jag ville kunde jag bara glömma. Visst gjorde jag saker utan mina föräldrars tillåtelse och i smyg, men det handlade om ganska så oförargeliga saker.
Den andra tanken var att det faktiskt verkar vara något fel på busschauffören! Jag undrar vad han gav för förklaring då din man pratade med honom? Sa han vad han gjorde, och fattade han inte att det inte är acceptabelt att åka omkring med småungar i bussen så gott som mitt i natten- utan deras föräldrars vetskap!? Vad sa de på hans jobb då du gjorde en anmälan?
han kanske e en peddo vem vet?
#1 att de skulle prata med honom o återkomma till mig sen./