Barn iFokus

Barn

Etikett: 01-allmänt-om-barn
Läst 2528 ggr
mikp
0

hjälm vid dressin cykling

En grupp ungdomar i åldrana 12-15år ska cykla dressin till hösten. En av grabbarna kom med frågan, om dom skulle ha hjälm när dom cyklade dressin?  Vi ledare har rekomenderat att ungdomarna ska har hjälm  när vi cyklar dressin.

Hur gör ni?

magma
0

Oj.. jag har aldrig kört (åkt?) dressin faktiskt, och har ingen aning om hur folk brukar göra! Men det går ju ganska så snabbt, vad jag fattat för? Så om jag vore ledare i en dylik aktivitet så skulle jag nog ha velat att barnen (alla) skulle ha hjälm.

Telefonkontakt
0

det är väl lag på att banr upp till 15 år ska ha hjälm på dig vi cykling?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

mikp
0

Jag pratade med några av dom yngre deltagarna  Många av dom tänkte använda hjälm när vi cyklade dressin. De svåra blir nog att övertyga dom äldre ungdomarna att dom ska ha hjälm när vi cyklar dressin.

JMax
0

Det är ju bara sätta upp de regler ni vill ha och ungarna får anpassa sig efter detta eller stanna hemma helt enkelt.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

mikp
0

Jag ringe & pratade med dom som hyr ut dressinerna. Dom rekomenderade att barn upp till 12år hade hjälm när dom cyklade dressin.

mikp
0

Alla vi ledare som ska med & cykla dressin. Kommer att använda hjälm. För att vissa att man ska vara rädd om sig