Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 4095 ggr
kitty
0

snuttefilt, snuttenapp, ingen snutte?

har era små haft något att snutta och mysa med?

lovalie har hittils inte visat så stort intresser fram tills nyligen då hon bestämde att hon msåte ha två nappar när hon ska sova. en i munnen och en i handen som hon ligger och klämmer(typ stressboll?9. .sedan varvar hon dom när hon myser. .

vad har era små gjort?

JMax
0

Norma har napp först typ tio stycken för hon bytte hela tiden o en skulle alltid vara i handen när hon sov. Sen gav vi alla utom en till Trollmor för hon behövde ju till alla sina ungar o nu har hon bara en precis när hon somnar in sen tar jag bort den o snart måste Trollmor ha den med…

Inga andra snuttesaker men ibland har hon nått gosedjur, docka eller annan leksak som sover hos henne. I dag kassaapparaten…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

kitty
0

vad gulligt, kassaapparaten :)

Telefonkontakt
0

Elva på 9 månader har ingenting. eller möjligen mitt bröst när hon vaknar på natten..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Kimpa
0

Grabben ville varken ha napp, gosefilt eller något djur.
Min dotter däremot fick en mjuk säl när hon genomgick sin första operation och den har hon inte klarat sig utan sedan dess.
Hon MÅSTE ha den när hon ska sova och går och hämtar den när hon är ledsen ( hon är 2½ år). Har blivit rejäla slitage på sälen, eller ska jag rätta mig, vi är inne på den andra nu och har en tredje undangömd i garderobenSkrattande.

Telefonkontakt
0

#4 märker hon ingen skillnad?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Jossan86
0

Pontus hade bara en hel uppsättning tuttar, en i varje hand, en i munnen och en liggandes på sidan ifall han skulle tappa nån Glad

Lily har 5 tuttar utspridda överallt i sängen och en filt jag sydde innan hon föddes som hon ligger och snusar på och kör upp i näsan då hon ska sova, tydligen jätte mysigt Tungan ute

LM
0

Min dotter har snuttat lite på underläppen när hon blviit ledsen, men hon har aldrig använt napp, snuttfilt eller liknande. Nu är hon 1,5 och vill ha en massa nallar i sängen, men hon tycker lika mycket om alla.

Kimpa
0

#5 Det var det som var så kul. Hon fick sin andra i julklapp då hon blivit ett år. Vi höll fram den gamla och den nya samtidigt. Hon tittade länge på båda och beslöt sig för att ta båda och gosa med!
Trodde hon skulle rata den nya, men tji fick vi, och tur var väl det!

trollet85
0

Både jag och min lillebror hade t-shirts som mamma använt och sovit i innan vi kom. Dom lucktade väl mamma o va extra mysiga. Även om dom tvättades.
Vet att jag hade en vit med snurresprätt på och lillebror en grå. Dom sov vi med. Jag fick dock inte ha min kvar när jag snuttat sönder den så pass att hallinningen bara satt fast i sömmarna på sidan Oskyldig

Elisabeth-J
0

Första sonen hade också två nappar och en speciell nalle. Andra sonen hade snuttefilt, filten ville han ha över ansiktet när han skulle sova, napp och flera nallar, han tog även hörnen på örngott, filtar m.m. och drog det under näsan :) Tredje sonen hade bara en nalle.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Lenore
0

Ronja har två snuttar. Jag började ge henne dem när hon var ca 6 månader när hon ammade eftersom hon rev och knep mig annars och efter ett tag blev hon fäst vid dem och blev lugnare när man gav dem till henne. Nu har hon alltid en när hon ammar, sover eller är ledsen och då gnider hon den i ögonen och på kinderna. Jättesött. :)

När jag var liten snuttade jag med mammas gamla t-shirts, hade nog en två, tre stycken. Min första jul (7 månader gammal) fick jag en nalle som jag blev mycket fäst vid och som hängde med mig väldigt länge. Jag var säkert 11-12 år när han slutade sova med mig och fick sitta och titta på mig från bokhyllan istället. :)
När Ronja blir lite större och inte bara försöker äta upp den ska hon få den. Hade varit rolig om Nalle kunde ge henne lika mycket tröst och trygghet som han gav mig. :)

TereseE
0

Våran tjej har ingen snuttefilt, napp eller liknande. Däremot har hon ett gäng gosdjurskaniner som hon sover med…

Repoort
0

Tutte och snutte fram till 3 års dagen. Sedan olika mjukdjur

Mads
0

Sonen på 16 månader har sedan tidigt haft snuttefilt, jag har köpt många av samma sort och de används flitigt när han ska sova. Han använder dem bara när han är trött, då hämtas snutten & nappen och så är det raka vägen i säng Glad

Amor Vincit Omnia

Hannapanna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Elliot har en snuttefilt och napp, gärna flera nappar (så han alltid kan ta om han vaknar om natten). Sen har han sin stora röda hund som kan vara viktig ibland, men de andra gosedjuren i sängen spelar mindre roll .. :)