Barn iFokus

Barn

Etikett05-barn-6-12-år
Läst 5839 ggr
Solenlyser
0

Regnkläder storlek 134-140

Verkar omöjligt att få tag i. Var hittar man jacka med hängselbyxor i större storlek????

mattiz73
0

Stadium?

Intersport?

Bra fråga då jag oxå kommer att leta efter det snart!

Solenlyser
0

#1 Varken Stadium eller Intersport har ställ med hängselbyxor i den storleken har för mig att Stadiums bara gick upp till 122.

mattiz73
0

Ok… Jag vill inte ha med hängslen då min son bara hatar att sitta fast (som han uttrycker det). Men jag vill ha rejäla hållbara saker som håller tätt.

Jag arbetar ju med barn i åldern 6-12år och vi har pratat om att en del barn (mest pojkar) "lider" av vattensyndromet (eget påkommet utryck). Ser de den minsta lilla vattenfläck på skolgården så är de där och lyckas bli blöta från topp till tå. Känns det igen?

Min son lider av vattensyndromet!

Solenlyser
0

#3 Känns verkligen igen, dottern är nio och dras till varenda vattenpöl. Därför vill jag ha hängselbyxor som skyddar högre upp. Hur har ni det på skolan med regnbyxor till de större? Vi måste verkligen ha något rejält.

mattiz73
0

Didriksson köpte jag men första dagen han hade det på sig satte han sig i en vattenpöl och han var blöt igenom!

Abeko är ett märke jag själv använt och även till sonen och har alltid varit nöjd med. Du får gå in på deras hemsida och sedan på kontakta oss. Ringa till dem för att ta reda på vilka återförsäljare de har! Men dem kan jag rekommendera!

mattiz73
0

Men inget i strl 134-140! Det är ju det jag med ska ha nästa gång jag köper! Opssss…. Kollade inte innan jag länkade! Finns mycket fint iaf!

Solenlyser
0

#5 Vattesyndromet är väl väldigt vanligt i skolan. Har dina elever abeko eller vad?

elyse
0

Helly Hansen ska ha ett set upp till 134. Över det tror jag inte att du kan hitta regnbyxor med hängslen.

Elisabeth-J
0

Min son har inte använt galonisar med hängslen sen han var 6 år men midjebyxorna tycker vi har fungerat väldigt bra sen dess, lika bra som dom med hängslen. Ett av regnställen handlade jag i Ullared, minns inte märket men det var dyrt för att vara inne på Ge-Kås och det höll jättebra mot väta. Regnstället han har nu heter Pinewood och även jag har ett ställ med det märket, dom ställen är även som man kan använda som vanlig jacka och har hållt väta borta kanonbra. Inte så billigt men jättebra kvalitet, hans ställ kostade ca 400 kr.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

mattiz73
0

#7 Ja, jag har sett dem men inte jätteofta!

Gullan402
0

Jag har regnkläder i min storlek, L. Det är hängselbyxor och jacka, kanske inte så snygg färg men helt ok. Det är någon gråblånyans men det var min man som köpte dem till sig så jag har bara övertagit setet.
Min dotter har just nu regnkläder i både 134/140 och 140 .Vet tyvärr inte märket. Ingen superdyrt i varjefall, inhandlat på någon stormarknad respektive second hand.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Solenlyser
0

#11 är det hängslen till de som dottern har? Kan du kolla vad det är för märke?

Gullan402
0

#12 jag ska kolla, fast hon har dem inte hemma just nu. Återkommer.

Solenlyser
0

#13 Vet inte hur gammal din dotter är men jätte svårt att hitta ett sådant ställ med hängselbyxor till våran nioåring i den storleken.

Gullan402
0

#14 min dotter är 9,  blir 10 i år. Det ena setet är mintgrönt med rosa detaljer, det andra är mellanblått med röda detaljer.

Solenlyser
0

#14 och med hängselbyxor? Mintgrönt lät ju snyggt och lite annorlunda.

Solenlyser
0

Har inte hittat än, Helly-Hansen finns inte någonstans där vi bor.

mattiz73
0

Idag hittade jag regnkläder med hängslen i strl 134-140! Hehe… jag höll dem tom i handen! Gissa var?

Jo KappAhl! Det var visserligen blåa byxor och en blåröd jacka jag såg men det kanske var fler färger.

Vet du? Jag kom på det i bilen att det var det jag hade sett. I affären tänkte jag inte på det! Men men nu vet du var det finns iaf!

Solenlyser
1

#18 Tack så mycket.

mattiz73
0

Hittade du några kläder på KappAhl?

Solenlyser
0

Javisst tack för tipset. Röda byxor och en rödblå jacka. Verkar jättebra.

mattiz73
0

Vad bra! Det får vi hoppas att de håller måttet!

Solenlyser
0

Gör de säkert fast det brukar ju slitas rätt hårt på dem.

quinn
0

ops! använder barn i den storleken ff regnkläder???Förvånad

helt otroligt! här får jag inte ens på dem vinterkläder, som kängor på fötterna. Nu är han visserligen 12 men det är ändå ngr år sedan jag började tjata livet ur mig för att få på "kläder efter väder" s a s.

Nu har vi t.o.m kommit så långt som till vinterjacka… konstigt nog får man tjata på dem alla att ta sig mössanFörvånad. Men den är ju inte längre till för värmen, snarare för utseendet.

gympadojor året om oavsett väder.

regnkläder har jag inte köpt sen yngste sonens (12 åringens) blev stulna på fritids.  Ngn saknade!

Sonen gjorde så klart för mig att det inte var ngn ide.

Ja, lycka till!!

Solenlyser
0

På vår skola är det obligatoriskt med regnkläder. Ungarna måste ju gå ut vad ska de göra annars? Vi använder även regnkläder hemma, våra barn måste iallafall ut oavsett väder.

sandra1977
0

här får 9åringen inte välja…kläder efter väder..eller stanna inne! skulle ALDRIG släppa ut henne i gympaskor när det är snö o slask ute.

Solenlyser
0

#26 Samma här, kläder efter väder.

mikp
0

Klart att barn i den här åldern ska ha regnkläder & gummi-stövlar när det är blött ute.