Hur lindra växtvärk?
Min son är 6,5 år och har under sommaren och hösten drabbats av en fruktansvärd växtvärk i sina knän och ben.
Hur kan jag hjälpa honom och lindra värken? Vet själv att jag hade jättemycket växtvärk när jag var liten, så jag vet hur ont det kan göra… Tycker så synd om min "lilla" skrutt.
Fetvadd (värme) runt vaderna när värken satte igång som värst. Hade fruktansvärd växtvärk ett tag som liten. Lider med de som har så ont….
#1 Åh… då kanske jag ska åka till apoteket och inhandla lite fetvadd, tack för ditt svar!
Kom just att tänka på liniment? Skulle det funka att smörja in hans knän med det? Använder själv Aloe Vera Heat Lotion till min rygg när den spökar, men det kanske är för starkt att smörja på honom? Vad tror ni?

Lätt massage kan lindra lite också.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Jag vet inte VAD det är mit dotter känner av, kanske växtvärk, kanske något annat. Men oavsett vad det är så brukar jag använda mig av avkortade hästbandage och linda om runt knäet eller fotleden, som det oftast är hon har ont i. Dvs fleecelindor. Det ger skön värme och värme lindrar smärtan. Och uppenbarligen tycker hon själv också att det är skönt, för hon brukar komma med lindorna själv när det gör ont och be att jag lindar på dem…
Jag använder det till mig själv också, för övrigt.
Den (o flera av deras andra produkter) är ju superbra! :)
Jag skulle nog testa…du kan ju blanda ut en klick m vanlig salva så att den blir svagare.
Jag anv Propolisen till min yngsta dotter på vintern då hon blir så torr att hon river sig blodig.
Tack för era svar!
Ikväll hade han ingen värk, så han har somnat gott i sin säng nu.
Jag ska nog åka och inhandla fleecelindor och prova att blanda ut linimentet med lite vanlig hudkräm och massera hans knän lite lätt.
Tack än en gång! 
Jag brukar massera o medinisera

alvendon,gå till sjukhusreet
Hade mycket væxtværk nær jag var liten, mamma lindade en filt runt mina ben och ibland hade jag en dubbelvikt benværmare runt knæt, det var dær det gjorde ont. Værme helt enkelt. Men det ær hemskt med væxtværk, usch, minns det som igår.
Hej
Min dotter hade hemsk växtvärk…det blev liksom inflammation i benhinnorna eller nått av det…
Läkaren rekomenderade vanliga värktabletter..man kan ju ta i förebyggande även om det inte är roligt..
Jag hade ofta växtvärk när jag var minde. Det jag brukade göra va att lägga mig ner, och ta några kuddar under fötterna/bena så dom kom högre upp, och lägga en varm rispåse på dom! =) Alvedon brukade jag också ta ibland.
Och det funkade utmärkt! 
När han inte kan sova får han Alvedon. Annars vila.
Alvedon använder vi, det är det enda som hjälpt. Har provat varma vetekuddar och massage, att bada varmt innan läggdags etc men det har aldrig gjort någon skillnad.
alvedon sen kan det vara bra med varmt bad …olika för alla där just men mina har alltid fått alvedon.be han säga till när det börjar kännas så slipper du ge förebyggande o han slipper ha ont o vänta på att det ska hjälpa.den smärtan lär dom sig snabbt o känna igen till skillnad från annan smärta.min 4åring säger till,typ,mamma nu växer det i mig…
S*Winsnes Wilda
hur känns växtvärk? Min son har typ krypningar i benen om kvällarna o han säger det känns som benen somnar…kan växtvärk kännas så???

Växtvärk brukar mera göra ont, i benen och armarna främst. Men kanske att det kan kännas som krypningar.
Min dotter hade växtvärk i höstas, hon var då 5,5 år. Jag gav henne homeopatmedlet Arnica (naturmedel) först 3 kvällar i rad och sen återkom växtvärken efter ca en månad och då fick hon igen Arnica 3 kvällar i rad och sen dess är det helt borta 
Här kan du läsa mer om Arnica www.arnicatillalla.se