Köpa begagnade säkerhetsprodukter?
Skulle du köpa begagnade produkter som har med säkerhet att göra, t ex bilbarnstol, Cykelhjälm, cykelsits, med mera?
Personligen tycker jag inte det känns så bra eftersom man inte vet vad den varit med om. Dessutom blir plast sämre med åren.
Mvh // Johan

håller med dig johan…skulle aldrig tumma på säkerheten..

Håller med även jag. Just såna saker vill jag ha nya o fräscha så jag vet att de håller och vad de vart med om.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
hjälm och bilstol - aldrig begagnat
(undantaget att vi fick överta svägerrskans babyskydd, men där är skillnaden att vi vet hur gammalt det är och att det är oskadat, det är ju en annan sak att köpa från en helt okänd säljare)
cykelsits - ja, det skulle jag kunnat köpa begagnat om jag hade behov av ett sådant.
Nej. När det gäller barnens säkerhet så vill jag vara på den säkra sidan. Dock har jag full förståelse för att alla inte har råd att köpa en bilstol för 3000:- och därför väljer beg.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
OM jag känner den som det kommer ifrån så är svaret JA
då vet jag ju att det är helt och oskadat och hur gamalt det är men av en okänd skulle jag aldrig köpa en bil stol, cyckel stol ja hjälm aldrig inte ens till mig själv :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Jag har fått och köpt beganade produkter men det har varit från syskon och nära vänner så jag har vetat att dom varit okej. Jag skulle nog vara väldigt försiktig med att köpa av någon jag inte känner eftersom jag då inte vet om det är ärligt om det varit någon skada på prylarna eller inte.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag skulle aldrig köpa begagnade saker som bilstol med mera från personer jag inte känner eller litar på. Vi fick en begagnad barnstol av en släkting men då litar jag ju på dom oxå att inget har hänt med stolen som sagt.