kolik?
hur märker man om bebben har fått kolik?

den skriker och det finns inget som hjälper. det finns olika grader på koliken. vissa kan skrika dygnet runt och andra bara 3 timmar. min herre här hemma har en lätt kolik. han skriker 4 timmar på rad varje dag och inget hjälper.
när våran ena dotter hade kolik skrev läkaren ut ett typ lugnande medel,,,utan det hade jag nog blivit helt knäpp…

det finns droppar på apoteket receptfritt som heter minifom och dessa minskar koliken och använder man dom innan minskar chansen att dom får det. sen bör man öven använda en kolik nappflaska
Dropparna från Semper (Aktiv bakteriekultur) är superbra!
och dom dropparna köper man på apoteket?
#5: Ja, Aktiv bakteriekultur finns på apoteket.

båda dessa versioner finns på apoteket men miniform är ju mer utvecklat av läkare och minskar både gaser och kräkningar. jag har provat båda och tycker minifom är bäst
Jag provade både mjölkfritt och Minifom till båda mina barn, men eftersom inget hjälpte så blev det tillslut receptbelagda droppar. Vilket hjälpte bra, min son hade inte varit glad eller ens visat ett leende på över fem veckor- efter en dag på medicinen så looog han milt på skötbordet… En ljuvlig syn!
min mamma köpte idag minifom till mig, får se om det gör någon
skillnad. Lovan e inte jättegasig men varannan eller var tredje dag kör det lite extra i magen och då är det inga glada miner :)

#9 ja det som är lite knöligt med dropparna är ju att det ska tas före varje måltid och det är inte superroligt att försöka komma ihåg när man är trött mitt i natten
Sempers droppar behöver man inte ge före mat - kan ges närsomhelst.

#11 då kan det ju inte motverka bubblorna lika bra med mera
jag har nu använt minifom i ca dygnet, märker stor skillnad. . hon r fortfarande fisig, men det verkar inte vara lika jobbigt för henne. .

#13 kanon men som det står på förpackningen märks största skillnaden efter 3 dygn=)
#14, tom.3-4 dygn ;)
men, det känns som att det gjort stor skillnad som sagt och det är ju poängen

#15 ja men det är ju kanon bra=)
Miniform fungerade bara en vecka. Apotekets Magdroppar tillsammans med Lemolac fungerade hur bra som helst.
#12 Sempers droppar tar du bara en gång om dagen…
Här funkade sempers magdroppar bäst…
äldstan hade kolik, varken mjölkfri kost t mig eller miniform hjälpte. Fick itne tips om ngt annat. Utan vi kämpade på i 3 månader dag o natt som var hemska! När minsta kom fick hon en lindrigare form o miniform hjälpte samt att vi masserade henne jätte mkt o vilka gaser det blev, som en vuxens…

jag hade oxå sempers magdroppar till Caspian..dom funka superbra!!