ögoninflammation
hej alla småbarnsföräldrar!!
har en kille på 3 månader som jag tror ha fått ögoninflammation! det kommer lite gul/vita gegg/klupar ifrån bara det ena ögat. har runnit (klar vätska som tårar) endel idag men det är inte rött eller igenklistrat på något sätt. så jag är inte helt säker på om det är ögoninflammation.
men om det nu är det ska jag bara tvätta det med ljummet vatten utifrån o in eller ska jag använda något ifrån apoteket? har du nån erfarenhet eller hur hade du gjort?

Låter som en mildare variant av ögninflammation..
När mina barn haft det har jag gjort egen koksaltlösning(1krm salt per dl vatten) så är det borta på ca 3dagar-1vecka…
Skulle det inte vara bra efter en vecka utan snarare se värre ut kan du vända dig till BVC och få en läkartid…
Nu hade min son de när han var äldre.. Men det finns recept fritt ögonsalva på apoteket som ja har använt..

Jag hade testat med koksaltlösningen först.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Pollenallergi? Min allergi har kört igång redan och läste på TS sajt och insåg att vi bor ca 4 mil från varandra.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
hejsan! idag var det lite kladdigt nu på morgonen, har tvättat med jummet vatten och då ser ögat fnt ut igen. så jag antar att ja ska tvätta o tvätta! skit är det vi som ska ha dop på söndag! hoppas det ger med sig nu innan, verkar vara en lätt variant han fått av de … tur i oturen?!? igen:D
gå till apoteket ochköp dropparna.. Min son var under 1 när ahn fick de..
idag ser ögat bättre ut, jag gjorde egen koksalt lösning på 1L vatten 1 msk salt och ha baddat ögat med de. sen fick ja tipset med kamomillthe det ska tydligen lena och var ainflammationshämmande! och gissa det har hjälpt. men om de va koksaltlösningen eller teet vet jag inte, men det va lenande med theet i ögat! så det tipsar jag om!
tack alla för era svar!

#7 vad skönt för er, aldrig roligt att vara sjuk…
Fortsätt badda några dagar även fast det är bra för säkerhetsskull