Hur gör ni?
Hej allihop, vi har bestämt oss för att åka till Stockholm några dagar och jag räknar med en massa shoppande och undrar:
Ska jag ta åkpåse eller täcke i vagnen?
Tänkte då man springer in och ut från butiker osv vill inte att det ska bli för varm eller för kallt för lillen.
Sen undrar jag hur ni gör då ni åker långt med bilen, har barnen (min son är 4 mån) overall eller bara tjockare tröja?
Berätta hur ni gör?
När jag åker långt i bilen brukar jag klä av både mig och barnen och hålla lagom temperatur för avklätt.
När barnen var små brukade jag svepa in dem i en filt tills det blivit varmt i bilen. Sen har jag alltid haft ett fårskinn i botten på babyskyddet som hållit dem lagom tempererade underifrån. (fårskinn värmer vid kyla och svalkar vid värme…)
Vad du ska ha i vagnen vill jag inte råda om, se bara till att öppna upp så fort du kommer inomhus så du inte ger bäbis värmeslag…

Jag gör som #1 när vi åker bil långt.
Har åkpåsen dragkedjor hela vägen så är det ju bara att öppna det annars hade jag nog tagit filt och lyft av och på tror jag. Håll bara koll på parveln så han inte blir för varm så blir det nog bra.
Lycka till med shoppingen!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Tänkte ta fårskinn i botten på vagnen och köra med ett täcke som man kan ta av när man kommer inomhus.
Jag har inga barn, men skulle jag vara barnvakt eller liknande skulle jag definitivt köra lager-på-lager eftersom det ger valmöjligheter.
jag har ingen bil, men de gånger vi åkt med min pappa så har sonen haft sin overall på sig som man öppnar upp bara.
Likaså i vagnen, där har jag en filt som han ligger på, som om det skulle va jättekallt räcker att dra upp till hakan från fötterna, overallen öppnar jag upp när vi är i butiker springer vi in och ut mkt tex drottninggatan sthlm så kan ju overallen va öppen och så lägger man på/av filten nu i veckan ska det ju bli mot tio plus ute också 
glöm inte mössa bara så ordnar det sig 
ha en superhärlig shopping!
aha såg inte att det va ett äldre inlägg
hoppas du hade det bra iaf, hur gjorde du då? 
Bäddade ner lillen med overall och filt.
Det gick hur bra som helst.