Barns ålderstänk
Skulle för flera år sen hämta stora flickan på fritids men hon var inte där… Fick tag på en personal som stod som ett frågetecken, hon hade inte sett min dotter alls på hela dan. Ett barn sa att min dotter blivit hämtad "tidigigt" när de var ute och gick. Enligt personalen var detta runt 16.00 så så tidigt var det inte. Personen som hämtade E skulle enligt det andra barnet varit en man och JÄTTEGAMMAL, måste vara dotterns morfar eller nåt.
Jag tänkte febrilt, morfar bodde då ca 35 mil bort och skulle inte hämta dottern, visste antagligen inte ens vilket fritids dottern går på. Farfar död så inget napp där heller. Kände ingen som passade in på beskrivingen jättegammal och fritids skulle stänga. "Pressade " barnet som sett när E blev hämtad lite mer, och frågade vilken bil personen haft med sig. En stooor röd, säkert ny och jättedyr. Jag fattade inget, vi känner nog knappt någon med ny bil…. Flickan säger att mannen lovat dottern chokladkaka och köra "wrooom" och spela Uffe högt.
Jag kunde andas ut. Den gamla mannen var garanterat dotterns egen pappa! Inte speciellt gammal….(43, men klädd i jeans, skinnjacka, gympadojor och snaggad frisyr MEN med muschtasch!) Den dyra nya bilen var farmors eftersom hans egen pajat och den är snart 20 år. "Wroomet" betyder inte mer än turbomotorns "oljud" vid start. Uffe, ja det är karlns favoritartist.
Tyvärr hade min mobil lagt av och pappa brukar normalt inte hämta speciellt ofta. Han hade mött barnen då de passerade macken och dottern hade varit ledsen (trött) och ville följa med pappa även om han skulle tillbaka till jobbet. Pappan hade sagt till en annan personal än den som jag pratat med men denna hade nu slutat för dagen.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Skräms inte sådär, trodde det var en snuskgubbe som hade hämtat din dotter! tur att allt slutade bra…

#1 Jo, det var ju den första tanken när det andra barnet pratade om en jättegammal man.
Lite mer OT, det barnets pappa är minst 3 år äldre!
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
#2 Haha, ja, men han kanske såg "mognare" ut =P
Ja, vissa ser ju faktiskt äldre ut än vad de är. Annars är min erfarenhet att barn har ganska bra koll på om det är pappa- eller morfar/farfar-material, så att säga. ^^

Åh tur att inte nått hemskt hade hänt, hade blivit livrädd!

Jösses, jag trodde med att det hänt nått otäckt!!
Hehe, gammal gubbe…!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
halvt OT, men…
När min första "riktiga" pojkvän hämtade mig i stallet en gång, så sa en av de lite yngre stalltjejerna dagen efter:
-Var det din kille som hämtade dig?
-Ja, det var det.
-Men, han såg ju ut som en gubbe ju!

(detta utspelade sig när jag var typ 16 och han var 19….)

#7 HAHHAHAH xD Barn är roliga xDD
#7 Jag har varit med om en liknande situation. När jag var 13 år hade jag min första pojkvän, han var 17, och mina kompisar tyckte att han såg väldigt mycket äldre ut, men det gjorde han å andra sidan också! ^^

Jag hade fått hjärtattack om något sådant hade hänt mig men skönt att det redde ut sig för dig innan din hjärtattack kom :o)
Appropå definering av gammal/ung…min yngsta som är 4 definerar sig själv som ny, för mormor och farmor är ju "gammla" ;o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.