Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 4647 ggr
Solenlyser
0

När tycker ni man slutar med

1. Overall

2.Galonisar

3.Åka vagn

4.Trotsa (förmodligen aldrig)

Jossan86
0

1. Overall - Slutade vi med den här säsongen då han är 4, kör täckbyxor istället…

2.Galonisar - Kommer nog att hänga på ett tag till

3.Åka vagn - Gav upp med att ens försöka ha honom i vagnen vid 1½ då han bara ville gå själv

4.Trotsa (förmodligen aldrig) - Precis, förmodligen aldrig känns det som Tungan ute

Solenlyser
0

Egna svar

1. Overall - runt 6-årsåldern

2.Galonisar - Åttaåringen behöver de ännu.

3.Åka vagn - treårsålden

4.Trotsa (förmodligen aldrig -som sagt aldrig (verkar det som)

AnnaLundin
0

Overall
Slutar jag med när barnen vägrar ta på sig det längre. Än så länge älskar 7-åringen sina overaller, så jag fortsätter gärna. Skickar jag med henne ett tvådelat "set" till skolan så är risken stor att hon inte bemödar sig med att klä på sig byxorna också. med overall är hon så illa tvungen…

Galonisar
Får hänga med så länge som möjligt

Åka vagn
Har våra barn slutat med runt 2-2½ år ålder ungefär

Trots
Jag vill inte kalla det för trots utan "gränstestande". Och det är något som kommer igen i perionder även upp i tonåren…

linneablomman02
0

1. Overall : Min dotter fyller 7 i år och använder sin overall dagligen. Väldigt sällan hon använder sin fina jacka och termobyxor som ser typ nya ut. Men åh vad skönt med overall! Hoppas det får bli en nästa år också!

2.Galonisar: Så länge som möjligt! Används dock mest i skolan då jag verkligen undviker att gå ut i regnet på fritiden. Väldigt bra utanpå overallen när det töar!!! Kalas!

3.Åka vagn: Tror hon var fyra, hade hon fått bestämma själv hade hon haft den än idag!

4.Trotsa (förmodligen aldrig)… precis. Barn ska trotsa… i alla åldrar. Tyvär! Men som tur är går det i perioder och vågor ju. Å så har ju även vi mammor olika bra tålamod i perioder.

Jennifersthlm
0

1, Overall: Ha ha, hade en själv tills jag blev 20, såskönt när man är i fjällen, Men annars så kör vi med det på ungarna tills de inte vill längre, nu är hon 7…

2, galonisar, så länge som möjligt.

3, lillgrabben brukar få åka vagn (snart 4) om vi ska långt, eller med som fikavagn på kolmården eller liknande…

4, ha ha, min bror är 30 och trotsar fortfarande morsan ibland =), tror det är nyttigt för alla att kunna trotsa, säga ifrån när det känns fel, men ändå kunna ge med sig…( Tror nog alla vuxna oxå trotsar, ex på jobbet, men då kallas det nog inte trots,)

jocelyn
0

1. Overall Första klass ungefär.

2.Galonisar Nioåringen har det än så länge.

3.Åka vagn 3år inte längre, men det är väl olika vad man tycker

4.Trotsa (förmodligen aldrig) Hoppas när de flyttar hemifrån.

Solenlyser
0

#3 "Gränstestande" eller utveckling som någon sade till mig.

Solenlyser
0

Någon mer som vill svara på min lilla enkät?

Elisabeth-J
0

1. Overall slutade mina pojkar med i 5-6-årsåldern för då ville dom inte ha overall mer.

2. Galonisar tror jag var i ungefär samma ålder.

3. Vagn slutade dom med i 2-3-årsåldern.

4. Trots kommer alltid att finnas mer eller mindre.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

CarolaCarro
0

1 Overall.. Kommer nog köra de så länge sonen godkänner de än så länge inte så gammal…

Galonisar.. Vet ej??

3. Vagn.. Ja så länge han vill åka den.. Min kusin blir 5år i maj och älskar och åka vagn.. Mest myys tror ja.. Men sen har han så pass dålig syn så ja tror han känner sig trygg i vagnen..

Trots tror ja inte ens på så devet ja inte??

Chirak-96
0

1. Overall- Äldsta slutade förra året, 9 år. Dottern är 8 nu och har overall. Jag tycker det är det bästa vinterplagget så jag är glad så länge de vill ha det!

2.Galonisar- Är svårare att få de att använda, särskillt i skolan. Dottern är duktigare än grabben på att ta på de. Skulle gissa på att de slutade använda de när de började skolan… om ingen tjatar på de..

3.Åka vagn- Runt 1,5-2 års ålder.

4.Trotsa (förmodligen aldrig) - Ska de aldrig sluta med. Det är ett sätt att ta sig vidare till nästa nivå. Frågan är bara hur man ska bemöta dem!! Skrattande

Solenlyser
0

"11 Förstog inte riktigt om galonisar. Menar du att de har eller inte har?

murderdolls
0

1. Overall - När barnet själv säger ifrån.

2.Galonisar - När barnet själv säger ifrån.

3.Åka vagn - När barnet är tillräckligt stort att gå "längre sträckor", dvs 3-4års åldern.

4.Trotsa (förmodligen aldrig) - När de är vuxna förhoppningsvis :P

Solenlyser
0

#13. Ja det får man verkligen hoppas att det är slut på trotset när de är vuxna.

Rocktjejen
0

1: Overall- tror att min dotter var mellan 9-10 år tills hon slutade med overall..

2: Galonisar-Användes inte lika länge 6 års åldern kankse

3: Åka vagn- det var lite si och så med det men jag hade nog kvar den tills hon var 4 år iaf.

4: Trots- ojoj. det jar varit i intervaller under hennes uppväxt..

Lilj-an
0

Overall -   skoteroverall livet ut

Galonisar - om vädret kräver galonisar finns det ingen anledning att inte använda sig av dem . Är huvudet dumt får kroppen lida ,och blöta underbyxor är ingen hit.

Åka vagn - så fort som barnen kan gå stadigt använde vi oss av vagn bara långa sträckor.

Trots- hoppas jag varar livet ut. För mig är det ett tecken på att man har en egen vilja och inte så lättpåverkad.

murderdolls
0

trots och ha en egen åsikt är inte samma sak enligt mig kanske jag bör påpeka. Enligt mig är trots att man säger eller gör motsatsen mot vad föräldern säger bara för att.. Som min systerson, säger hans mamma till honom att ge mig en kram så säger han nej och vägrar och säger hon att han inte får krama mig så kommer han direkt och ger mig en kram. Lite tvärtom leken, inte så bra exempel kanske men ni förstår vad jag menar iaf tror jag.

linneablomman02
0

Absolut … tror att alla barn trotsar i perioder och jobbigt kan det va också! Men en stark vilja är ju positivt att ha.

Ett exempel från gårdagen. Min dotter tjatade att hon ville ha chips… svaret blev nej varje gång. Chipsen var ju köpta för frdagsmyset (ikväll)!! Hon blev sur och stängde in sig i sovrummet för att se klart sin film. Jag höll på att dammsuga och satte mig sen vid datorn…tog det väl nästan en timme innan jag gick in till henne… å vad hittade jag… jo en halväten chips-påse som hon hämtat i smyg. TROTS!!! Samma sak på kvällen när hon vägrade gå å lägga sig trots att hon var så trött så ögonen rullade …. trots! 

Däremot allt tjat i affärer, protester o.s.v ser jag som tecken på stark vilja och så länge man står på sig så är det väl positivt att de protesterar lite å visar vad de vill.

CarolaCarro
0

#18 trots nee olydig…

linneablomman02
0

olydig, trotsig och bortskämd ….. + stark vilja!

en riktig liten Lotta på bråkmakargatan & emil i Lönneberga.

Men ändå världens underbaraste unge!!! My little ? princess ?

Solenlyser
0

#16 Visst är huvudet dumt får kroppen lida.

Lolla
0

1. Overall När barnent själv vill men det är ju så praktiskt.

2.Galonisar Samma som ovan

3.Åka vagn Dagligen när de är 3-4 år

4.Trotsa (förmodligen aldrig) Antagligen aldrig . Men anledningen till trotset kommer med all säkerhet att förändras.