När slutade ni med välling?
Vilken ålder var era barn i då? En del slutar ju aldrig.
Jag menar, jag tycker om att dricka vuxenvälling med russin, och då är jag 23 år =)
Bra fråga! Det har jag också funderat på :-)
Båda de stora tjejerna runt 4-5 års åldern om jag inte minns fel.
För mig spelar det inte så stor roll när de slutar, kvällsflarran är i mitt huvud jättebra. En mysig snuttstund att varva ner och inte blir man hungrig på natten heller. På morgonen för att de annars åt så dåligt och jag ville att de skulle stå sig till förmiddagsmellis på dagis.
Alla barn är olika, hade de velat sluta tidigare hade de fått det.
Det spelar för mig ingen roll när skruttan slutar med flarran, det är ju inte farligt för dem med välling och äter de bra för övrigt så kan det ju inte vara hela världen.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Vi har lyckats sluta med kvällsflaskan eftersom om hon nu ska lära sig att sova utan blöja om natten så kan hon ju inte dra i sig välling, även om det bara är på 1 dl. Så morgonflaskan är kvar och den njuter hon av och det får hon fortsätta med hur länge hon vill för mig iaf. ;)
Våran tjej får bara välling på kvällen så äter hon vanlig frukost till morgonen istället. Men det är väl så att kvällvällingen är en mysfaktor, så man får se med tiden när det är dags att byta ut det mot kvällsmat istället.

Pontus slutade han var drygt 1-1½ år då han inte längre tyckte om, så vi bytte ut flaskan mot kvällsfika bestående av macka och mjölk..
Planerar att sluta ungefär vid samma ålder med Lily som nu är 7 månader
började ge välling runt 7månader och då fick han det på morgonen och kvällen. Så småningom blev det bara innan nattning för att sluta med det vid två år.

Båda våra pojkar slutade runt 2 års ålder, de ville själv inte ha välling längre då.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

jag slutade dricka välling när var 10-11, tyckte det var jättegott! och det gör jag faktiskt fortfarande. skulle kunna klämma fullkornsvälling för barn själv. den som är för vuxna är inte alls god. ;)

Dottern blir 4 år i sommar och dricker sin välling både morgon och kväll. Hon får bara 100 ml på kvällen då hon inte ska bli så kissnödig. Hon dricker den vid 20.00. Sen tar vi upp henne vid 23.00 och kissar henne, då håller hon sig torr till nästa morgon.
På morgonen vid 07.00 är det 250 ml välling och sen äter hon frukost på dagis kl 08.00.
Hon kommer få dricka välling så länge hon vill. Hon avgör själv när hon vill sluta. Just nu är det väldigt viktigt med sin kvällssnutt.

Älsta sonen slutade själv när han var 1,5 år.
Minstingen dricker välling ännu och är 14 mån, får se om han har tänkt att hålla på längre. Men han dricker bara vid sänggående och ibland vill han ha nån flaska på natten.
Båda slutade tvärt när de var i tvåårsåldern… till mammas och pappas besvikelse, så smidigt att ge innan förskolan t.ex. Det var precis som om de inte tyckte att det var gott längre (från att ha älskat det).
Min dotter fick sluta när hon var runt 6. Hade hon fått välja så hade hon fortfarande druckit välling, men då med risk att bli överviktig. Hon äter bra ändå och behöver verkligen inte extra tillägg. Sonen som är 4½ däremot försöker jag hålla kvar i vällingvärlden just för att han är så smal och äter så lite. Då försöker jag med välling på morgonen om han inte äter nånting annat. Men han är oftast inte så road och flaskan hälls ut odrucken. Tänk så olika barn kan vara. :-)

Aldrig funderat över den saken:O Men sen känns det kanske inte så aktuellt än då:P

När jag var bebis så kunde jag inte dricka välling för jag spydde bara av det :)

Norma har precis slutat dricka nattamålet men får en flaska på morgonen fortfarande. Hon är 3½ och får hålla på ett tag till har inte satt nån bestämt tid när hon ska sluta med det utan det får tiden utvisa.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Stora gossen, vid 2-3 års ålder. Minns inte riktigt…
Minstingen började aldrig, för han avskydde den!
Han mådde illa av den o spydde direkt efter en droppe.
Sen blev det inte mer av den varan. Klarade oss gott iaf! :)
Jag slutade dricka vällinga ur flaska när jag började 1an, tyckte välling va jättegott! Men att sluta med flaska sent resulterade att jag fick använda tandställning.
tror sonen på 17månader har lagt av med vällingen nu.. Han har inte ätit de på en vecka.. Han skall ha macka till frukost istället och på kvällen slöt han dricka välling för en månad..

lillgrabben behöver den extra energi, han är snart fyra.