simhallens åldersgräns??
Hej i våran simhall är det okey för barn fyllda 7 och simkunniga att gå in själva!!??
Skulle ni släppa in era? Jag skulle aldrig göra det!!

Jag skulle inte göra det. Gillar inte vatten själv o tycker det är otäckt.
Visst ska de få bada och så men i vuxens sällskap
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

ALDRIG!!!!jag skulle inte komma på tanken att släpp min 9åring ensam på badhuset!! då har hon ändå kunnat simma sen hon va 4.
Jag och mina kompisar brukade gå till badhuset själva, varje onsdag, när vi gick i 4:an. En tia kostade det då, i mitten av 90-talet. Men det är en mycket liten bassäng, 20x10 m och det fanns alltid en badvakt på plats. Samma badvakt hade vi som simlärare i skolan så han kände oss alla och visste hur vi var som personer.
Skulle aldrig släppa iväg åttaåringen själv till badhuset. Verkar konstigt om de släpper in sjuåringar själva tycker jag.

Det skulle jag kunna göra utan problem. Jag själv är uppvuxen på en ö och badade ensam med kompisar hela somrarna från det att jag var ca 7 år. så kunde mina föräldrar släppa iväg mig till en obevakad sjö så kan jag lätt släppa oväg mina 7åringar om de varit simkunniga i flera år, till ett bevakat badhus själva.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

har svårt att förstå att man släpper sina barn vind för våg vid en sjö…det finns faktiskt barn som har drunknat i vattenpölar…
Sjuåring, aldrig ensam till badhuset.
Min son fyller 7 om 2 månader och är en liten fisk i vattnet. Han har nästan aldrig använt armpuffar eller andra hjälpmedel. Han har gått simskola 2 terminer för 1½ år sedan senast. Han är så duktig i vattnet!
men ALDRIG att jag skulle skicka iväg honom själv, aldrig! Han skulle klara sig utan problem men vad skulle hända om någon hoppade på honom. Ingen ser och ingen hör? Nej, vet ni vad! Här där vi bor är det ett äventyrsbad + bassänger och i vår tidning har det stått om ungdomarna som är där på eftermiddagar och helger. De har ingen respekt för någon!
Mina syskon var och hälsade på oss och tog med sonen till badet (sportlovet) eftersom jag och sambon var sjuka. Efter 2 timmar var de hemma igen. Det var inget kul för de hade varit oroliga för sonens (och deras egen) säkerhet hela tiden. I rutschbanan hade de ub´nga hoppat på för tidigt och nästan åkt in i ryggen på dem som var före och det gillar inte min syrra. Ähh… bedrövligt helt enkelt!

Nej skulle inte låta de få bada ensamma i vårat badhus finns ingen direkt badvakt bara personal de kollar väll i bland. "Det står anslag att man badar på egenrisk"

ojojoj aldrig i hela livet. simhallen är en guldgruva för pedofiler!
vi var och badade igår faktiskt. vännernas 12 åriga son försvann och vi fick leta överallt. då var vi oroliga, trots att han har simmat sedan han var väldigt liten. man vet aldrig vad som kan hända!
DEt är ju så här att någon annan kan ju olyckligtvis landa på barnets huvud och om man inte ser det……………………………..