funderar på adoption
jag funderar på att adoptera och undrar hur ni ställer er till det och om det finns någon här som har adopterat eller som kanske är adopterad?
om du är adopterad undrar jag hur det har påverkat dig under din uppväxt. . säkerligen har det det men på vilket sätt?

Faktiskt så är det något jag också funderat på, har 2 egna redan men vill ha fler, men jag vill inte "ha" fler om man säger så…
Min kropp är inte gjord för att vara gravid helt enkelt..
har du sett http://adopterade.ifokus.se/
#1. jag känner som du. Jag skulle kunna tänka mig ett barn till, just för att ens egna liksom är, ja, ens egna :) men sedan skulle jag vilja adoptera en sladd. Fast ibland tänker jag att jag kanske skulle adoptera ett syskonpar när våran lilla är lite äldre. .ja jag vet inte. adoptera vill ja i vart fall. .
#2, nej det hade jag inte :) tä'nk vad mycket det finns på ifokus

#3 Ja precis, nu är ju våran minsta bara 6 månader så det dröjer nog ett bra tag innan det skulle vara aktuellt, men det skulle kännas bra att göra "en god gärning" samtidigt som man även vinner på det själv 

Tycker det känns lite taskigt att tänka på det som en god gärning, jag skulle inte vilja vara nåns goda gärning :P

#3 Det beror nog helt på var man kommer ifrån. Jag såg många många måååånga små gatubarn i Calcutta, sjuka, fattiga, såriga och hungriga som nog mer än gärna skulle vara någons goda gärning. Det gör fortfarande ont i själen när jag tänker på dem..
Det finns allt för många svenska barn som skulle behöva komma till en "riktig" familj, ha det i åtanke när/om adoption blir en allvarligare fundering.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Jag tycker att man aldrig ska se adoption som en god gärning. enligt mig så adopterar man för att man vll ha barn men inte kan få några på egen väg eller liknande.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Så bara de som inte kan få barn ska få adoptera?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

#9 jo, andra får också. typ om de är hög risk att överföra sjukdomar och sånna saker. men aldrig för att det är en god gärning oxh tänka "det finns ju så många barn som behöver en mamma och pappa.."
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se