Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 2674 ggr
CarolaCarro
0

Vad för leksaker??

Hämta sonen på dagis idag.. De sa att han hade fått ett strykjärn på tårna och ett litet jack.. När ja kommer hem är hans stor tå jätte svullen och han har ont riktigt ont.. Leker de med riktiga strykjärn??? Och inte nog med det.. Han hade jack i både stort tån och tån bredvid.. Tycker såå synd om han..

Gasoline
0

Låter lite olämpligt, men de kanske har det om man vill leka någon form av "mamma pappa barn" lekar

Mizzy
0

hmmm….jobbar själv på förskola o även om jag tycker barn ska få leka med "riktiga saker" så hade jag nog inte låtit dom leka med ett strykjärn. Berättade dom inte hur det hade gått till? Om det var en riktigt strykjärn? jag hade ifrågasatt om dom leker med sånna saker. Eller var det kanske bara en olyckshändelse när nån stod o strök?

CarolaCarro
0

#2 De sa att han hade tappat ett strykjärn på tårna och att läraren själv kände vilken smärta han fick.. Tänkte väl mest på att de var ett leksaksstrykjärn men efter ja fick se tån undrar ja?? skall ta och fråga i morron. Att de gör illa sig är för mig rätt normalt tycker bara synd om stackarn som verkar ha väldigt ont..

Mizzy
0

jaja….sånna olyckor händer så lätt. Jag hade också frågat vad det var för nåt och hur det kunde hända. För jag anser inte att ett riktigt strykjärn är något dom ska leka med. Men det beror kanske på ålder med. De älsta barnen på min avd är knappt tre år….

Snuttenuttan
0

På dagis har dom ofta strykjärn i trä,kan vara nog så ont för en liten att få på tårna….Gråter

Jennifersthlm
0

stackars liten, man vet ju själv hur ont det kan göra om man tappar ngt på tårna!!

JMax
0

Aj aj…de vi har hemma o hos dagmamman är små lätta saker av plast. Men en träkluns som hamnat fel kan göra riktigt riktigt ont…stackaren

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

CarolaCarro
0

Han vill ha strumpor på sig hela tiden nu.. Han verkar ha mer ont av och se såret än att strumpan döljer det.. Svullnaden har som tur var lagt sig lite nu iaf..

JMax
0

det som inte syns finns inte…!Skrattande

Skönt att svullnaden gått ner

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

CarolaCarro
0

#9 Kanske så han tänker?? Han soverjust nu med strumpor på skall lirka av dom sen.. Han har sån äcklig fotsvett annars.. =)

elyse
0

Att du inte frågade på dagis vad som hade hänt… Det kan ha varit en vuxen som skulle till och stryka något och sedan glömde bort sig och så fick din son tag i strykjärnet. Det är ju bra att veta hur det hände så att du kan prata med din son om det. Som det är nu kan du bara gissa.

CarolaCarro
0

#11 De berättade att han hade lekt med strykjärnet och tappat de på tårna.. Prata och prata han är bara 16månader finns inte mycket och förklara..

elyse
0

#12 Men det verkade som att du ändå inte visste hur det hela hade gått till? I vilket fall var det ju jätteklantigt av personalen, hade det varit jag som varit ansvarig för en skada på ett barn så skulle jag ha förklarat och såklart bett om ursäkt. Jag vet inte hur mycket din son förstår, men det kan kännas bra som vuxen att kunna bekräfta vad som hänt och veta i detalj. Vet att jag själv tycker att det känns bättre att veta varför ett barn är ledset på förskolan, där jag ibland arbetar, så att jag kan småprata om att barnet ramlat och slagit knät, blivit knuffad av ett visst barn etc. Och när barnet blir mer medvetet (men det vet du såklart bäst själv!) tror jag att barnet känner trygghet i att den vuxne känner till händelsen mer i detalj.

magma
0

Frågade du personalen hur det hade gått till, och om det var ett riktigt strykjärn? Om det var det så hade ju tåstackarna kunnat gått av! Rör han på dem normalt?

CarolaCarro
0

#14.. De berättade bara att han lekt med ett strykjärn och att han tappat det på tårna.. Läraren sa hur hon kunde känna smärtan stråla upp i knäet.. Som när man själv går in i en tröskel förklarade hon det som.. Ja tänkte inte mer på de ja tänkte de var säkert ett leksaks strykjärn.. Men när vi kom hem så var tån svullen och vi fick inte se så mycket på de.. På kvällen gick han med tån rakt upp i luften morgonen därpå så gick han normalt men var ännu svullen på kvällen var tån normal och bara svullen vid skrapsåret han hade fått.. Eftersom de inte var ja som lämna eller hämta på fredagen så glömde sambom och fråga.. Och ja tänkte inte på de i morse men får väl fråga i em..