dallrig hud på magen?
ja, det kansek många känner igen? den där "överblivna" huden på magen efter graviditeten. Jag har mycket för jag gick från 60 kg till 82, det mesta runt magen och rumpan. så vad jag undrar är om ni vet någon salva som hjälper huden att dra ihop sig eller något annat knep? ska sätta igång med träningen snart så det kommer ordnas. .

Så fick jag efter mitt sista barn men jag körde med situps och det hjälpte mig
Jag började lite försiktigt för att sen utöka antalet för det är jobbigt i början.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
så ren träning hjälpte mot huden?
ok, då fortsätter jag träna. . men, jag ahr hört omolika salvor som ska hjälpa. ingen som vet något?
Tyvärr finns bara 2 sätt. Som # 1 säger, situps eller bukplastik.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Hur länge är det sedan du fick barn? Det kan j uta lite tid för huden att dra ihop sig.
Vissa har mer elastisk hud än andra. Vi som har oelastisk hud får dessutom ofta mer bristningar och vi kan bara glömma att huden kommer dra ihop sig av sig själv, tyvärr. Jag har själv en rejäl hudpåse som hänger, efter mina graviditeter. Det har knappt inte dragit ihop sig något alls och kommer inte heller att göra.
Situps och liknande är bra för bukmuskulaturen, men för huden gör det ingen som helst skillnad.
Mitt råd är att försöka acceptera att det ser ut som det gör, tills du har fått de barn du vill ha. Är det fortfarande då en mjuk degklump av hud, som du inte vill leva med, så är nog bukplastik det enda du kan göra.
#4 Men vad säger du? Jag är livrädd för att jag ska få en sådan skinnpåse på magen som mor har? Nu är jag ju livrädd att skaffa barn =P Herregud, det är så mycket man ska tänka på inför en gravidilitet och så mycket man kan vara rädd för.
ok, #4. det är 8 månader sedan. det har dragit ihop sig jättemycket och mycket av bristningarna har blekat. . bristningarna bryr jag mig inte om . .det liksom vanliga ärr tycker jag vittnar om att man lever. :)
jag har jättemycket magmuskler under påsen men det syns liksom inte, eftersom, ja, huden hänger för :)
men jaghar inte satt igång med träningen ordentligt än så jag vet inte om kroppen är klar. hopaps den inte är det..
men, efter nästa barn kommer jag vilja fixa tuttarna. kan inte acceptera dessa påsar. gick från en liten B till DD, så nu, när brösten bestämde sig för att bli en C, så blev det lite mer häng om man säger så. .
nåväl

Min mage vart normal igen efter kanske två veckor, den drog i hop sig i raketfart. Bristningarna tod ju längre tid innan de bleknade o lite finns kvar än.
Häcken däremot är det lite segare med…den växer fasen snabbare än vad magen gör nu med…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

jag hörde nåt om att man kunde linda magen för att den skulle bli fast igen. men jag vet inte om det stämmer? fast det är tydligen ganska så många som gör det. :)

Har med hört att folk lindar o även trycker i hop tuttarna för att det skulle bli fastare men läste nått svar på det att det blir värre för då behöver inte huden jobba själv för att spänsta till sig så resultatet blev slapp hud och hängtuttar istället…
#9 Det här angående tuttars fasthet, vad ska man tro på?! Vissa säger att man ska ha bh för annars töjer skinnet i tuttarna ut sig och man får hängtuttar, och andra säger att man ska använda så lite bh som möjligt så tuttmusklerna får jobba så att man slipper hängtuttarna. Vad ska man igentligen tro på? Så himla svårt att veta.

#10 Ja precis! Man hör olika överallt men det jag hörde så drog de i hop dem riktigt rejält alltså. Inte som bh eller sportbh utan linda som fasen.
Jag skulle aldrig gå ut utan bh, gillar inte det…
Tänk om man hade rätta svaren på allt…!!
#11 Det är nog omöjligt att veta vad som är sant så jag kör med 50/50, dock går jag ALDRIG UT utan bh, men hamma går det bra.
Angående brösten så är det inte bara hud och bröstmuskler utan det finns nån form av "stödjevävnad" som kan töjas ut om man inte har BH och bysten är tung.
Jag tvivlar STARKT på att huden drar ihop sig för att man snör ihop sig à la korsett eller nåt…

Jag har haft en kräm från oriflame som drar ihop huden så att bristningarna går ihop och även bleks och den har funkat för mig
#14. ok! precis något sådant jag letat efter. vad heter den? vart har du köpt den?

kan springa och kika.

detta står på tubens framsida:
Perfect Body
even & smoth
anti-stretch mark cream
whit soya proteins
baksidan:
Creme som reducerar hudbristningar och återfuktar huden. huden blir fastare och mer elastisk, massera in morgon och kväll.
det är en tub på 150ml och är extremnt dryg. jag såg resultat redan efter en vecka. tyvärr har jag inga bilder på det=(
betalade mellan 150-200kr för den. köpt genom oriflame.
# 8, jag är en sådan som klämde ner "påsen" i de tightaste jeans jag kunde hitta, tränar sällan-aldrig men vet att 4 veckor efter förlossningen så har jag gått ner mer än jag gick upp samt att "påsen" är HELT borta.
Min mormor tipsade mig när jag väntade mitt första barn (4an i magen nu) och jag har "plågat" mig varje gång.
Det är inte bara att påsen försvinner, bäckenet får hjälp att glida ihop och stabiliseras, livmodern drar ihop sig snabbare, ryggen blir rakare och man får en snyggare/bättre hållning … det ska finnas bilder här på iFokus på mig, före och efter 3an … ska se om jag hittar dem …
Naturligtvis fungerar det inte för alla men vågar du inget riskera kommer du inget att vinna.
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
#18 - om din hud drog ihop sig på 4 veckor så är du förmodligen en av de lyckliga som har bra elasticitet i huden.
Har huden inte dragit ihop sig efter 8 månader så är nog elasticiteten i huden betydligt sämre och då hade det sannolikt inte hjälpt med tighta jeans heller.
Vågar du gambla lite?
Hade varit intressant att se om du får samma snabba återhämtning utan de tighta jeansen - jag tror nämligen att du skulle få det…
(själv ser jag, som sagt, ut som ett stort hudfladder på magen sedan första graviditeten, de tre följande har bara "fyllt ut" den befintliga överskottshuden = jag har inte fått några nya bristningar utan de gamla har räckt till för de nya graviditeterna också… Tur man inte är fåfäng
)