Vilja sitta
Elva visar inget intresse av att vilja försöka sitta mer än när hon sitter i knät och i sin stol vid bordet. Bullar upp med kuddar runt henne men hon bara vrider sig och ska ligga på mage istället.
Hon kan sitta ganska bra med stöd och så. Men hon vill inte.
Behöver lite tips på hur jag kan uppmutra henne att finna intresse med att sitta upp på golvet och leka med leksaker eller mamma och pappa..?
Elva är 6 och en halv månad.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
jag har inte lyckats få Eric 8 mån att vilja sitta heller.. sätter man honom så sitter han några sekunder men det är ju så trist och han bara slänger sig iväg och ska kravla och försöka krypa istället.. jag trodde helt fullt att alla barn satt upp vid 8 mån men efter att ha pratat med BVC så förstår jag att så är det inte alls.. så jag vet inga tips på hur man uppmuntrar till att sitta tyvärr.. men kommer att följa tråden och se om ngn har ngt som vi med kan använda..
annars så tror jag nog att de sitter när de är redo för det :)

Det varierar nog när barn vill sitta och när de är "färdiga" för det. Fortsätt öva korta stunder så ska du se att hon vill sitta en dag.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Ligga på magen och träna de musklerna är mycket viktigare före man lär sig att sitta… de musklerna hon tränar nu borgar för att hon blir duktig på att krypa och i och med det utvecklas hjärnan så man börjar tala och får god inlärningsförmåga. Sitta, det kommer, när hon själv vill
sitta hinner vi allt med i livet, så det är nog ingen brådska.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

vill hon inte sitta så vill hon inte.
det kommer säkerligen när hon blir större.

Ja jag håller med de andra, alla barn är olika och vill hon inte så vill hon inte, det kommer när hon är redo 
Vår son satt själv när han var 7 månader medan dottern har suttit själv sedan hon var 4 månader…

det kommer..o föresten är ju elva duktig på annat…allt kan ju inte komma på en gång

Nu så SITTER Elva soffan med sin pappa och hon leker. Har suttit där i 10 minuter. Verkar som att sitta gör man i soffan och ligga gör man på golvet. Så nu blir det nog att träna sitta i soffan. Hon sitter med stöd då.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se