Barn iFokus

Barn

Etikett15-barnsjukdomar
Läst 8184 ggr
anija
0

fullkornsvällingen el magsjuka? (ganska långt)

Jag min dumma idiot litade på barnmatstillverkarna och trodde att det bara var att ge fullkornsvälling från 8 månader när de var 8 månader. Nu sitter jag och läser på nätet och ser att barn kan reagera på detta och att man inte ska ge det under det första året…

Nu vet jag inte om det är vällingen Linnéa har reagerat på eller om hon har magsjuka. I morse fick hon fullkornsvälling till frukost. När det var dags för lunch åt hon lite dåligt (Köttgryta med ris, morötter och majs). Flaskorna med ersättning som hon fick senare slank ner hyffsat, men nu på kvällen ville hon inte ha gröten… Hon äter alltid gröt på kvällen och älskar det! Medan hon sitter i stolen bajsar hon ett jättelass med ganska lös avföring. Tänkte att det kanske var därför hon inte ville äta. Stoppade henne i duschen, men hon ville inte ha sen heller. Väntade ett par timmar och tänkte att nu vill hon nog ha välling istället. Men hon åt knappt nånting. Var gnällig hela kvällen men ingen feber. Hon somnar och vaknar efter ett par timmar av att hon kräks. Tar upp henne och tvättar henne. Byter blöja och då fullständigt sprutar det ur henne! Hur mycket som helst och det ser ut som vatten med lite vita klumpar i. Nu sover hon igen och det verkar lugnt. Hon drack lite vatten innan hon somnade.

Vad tror ni? Låter det som magsjuka eller kan det vara vällingen som spökar? Hur som helst blir det majsvälling i morgon… Har BVC tid i morgon, men jag får nog ringa och avboka så vi inte smittar ner en hel massa folk, om det skulle vara magsjuka.

JMax
0

Jag tror mer på magsjuka men det är ju olika från barn till barn. Norma har aldrig reagerat på vällingbyte men "känsliga" barn kanske kan göra det men jag tycker det är konstigt att hon kräks…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

anija
0

Hon har aldrig reagerat förut när jag bytt produkter. Från majsvälling till havre etc. Därför bytte jag tvärt den här gången också. Men som sagt att kräkas hör kanske inte till symtomen för att reagera på vällingen?

AnnaLundin
0

Jag har också haft oturen att råka ut för magsjuka samtidigt som jag introducerat ny sorts välling. Det har varit magsjuka de gångerna, för när magen blivit frisk igen har vällingen fungerat perfekt.

skuggspel
0

Hm.. Nu fick du mig att fundera.Obestämd. Vi började med fullkorn igår och har varit med om ngt liknande. Kräks, mer ärn vanligt och bajsar ganska löst.. det kanske är vällingen?  Tack, nu blir det majsvälling här med.

anija
0

Linnéa bajsade igenom och kräktes en gång till inatt. Så jag utgår från att det är magsjuka. Typiskt att sånt alltid kommer när man minst vill det:P (Har långväga släktingar på besök hos svärföräldrarna) Men det är ju aldrig roligt!

PimTheGreat
0

det går ju väldigt mkt nu med influensa. både mage och förkylning med feber hosta o snuva…. så jag tycker det låter lite som maginfluensa… hoppas ni får reda på orsaken snart.

Kimpa
1

Var så länge sedan jag gav mitt första barn välling ( den andra drack det aldrig ), men har för mig att man ska vara lite försiktigare när man intruducerar fullkorn. Att man skulle köra 50/50 med full korn och det andra några dagar, då de annars kunde bli dåliga i magen.
Men inte att de kräks.

Det låter mer som magsjuk. Hoppas det ger sig snart.