Barn iFokus

Barn

Etikett: 01-allmänt-om-barn
Läst 2552 ggr
Luddesmatte
0

Blir så j*vla förbannad, hur kan man!

Häromdagen var jag och min älskade men nere på stan med barnen, Michael 2 år och Johnny 6 månader. Dagen började bra tills dess att Johnny gav my en bekräftelse på att det var dags att äta dvs han var hungrig helt plötsligt och som vanligt så ville han amma så jag satte mig på en bänk i en galleria för att amma Johnny medan min man och Michael gick till ett ställe man kan bada bland bollar.

Medan jag satt där och amma Johnny kom en gammal tant på 100 år ut från ena butiken och litterärt ställde sig och gapskrek åt mig om att jag var en dålig mor och misshandlar mitt barn. Jag blev helt j*vla paff och bara titta på henne. Sen fråga jag på vilket sätt jag misshandlar mitt barn genom att amma honom, hennes svar blev "your son just cried your stupid cow". Johnny hörde ju henne så han slutade amma och började gallskrika vilket gjorde mig rosenrasande på henne. Jag la tillbaka Johnny i vagnen men kärring fan knuffa undan mig och slet ur honom från vagnen och som Johnny skrek.

Blev så jä'vla förbannad på kärringen att till och med butiksägarna från två butiker kom ut. Dem hade sätt det hela och dem tilltalade kärringen till att ge tillbaka min son till mig men hon vägra.

Till slut kom min man med en j*vla fart tog kärringen på axeln, drog fram plånboken och visade polislegitimationen åt henne och sa åt henne att släppa hans son och bege sig iväg annars får hon spendera natten på stationen. Som tur var hade damen vätt i huvudet och gjorde som han sa. Hon gav Johnny till mig och ni kan gissa som jag grät när jag fick tillbaka honom i mina armar. Michael var så rädd att han stog och gömde sig bakom min man.

Vilken tur man har att karln är polis men hur j*vla funtad i huvudet får man vara egentligen och göra något sådant som hon gjorde? Jag blir så…… åååååååh

(notera jag bor i Kirkwall därav engelskan)

JMax
0

Nä fy vilken otäck situation!! Vilket folk det finns…

Jag hade med gråtit och så rädd…

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

[Jeremina]
0

Luddesmatte nu får du lugna ner dig annars tar du för mycket krafter från din kropp och själ….jag förstår din ilska men tänk såhär: Jag tycker synd om tanten för att hon är så dum. Det är hennes problem och inte ditt…..Flört

Kram Jeremina!

Telefonkontakt
0

Nej men herregud vilken #&%¤&# tant :(

Förstår att du blev ledsen/rädd/upprörd. men vilken tur att det slutade bra. Blir så arg när jag läser sånthär.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Luddesmatte
0

#2 Jag vet men hon slet min son från sin barnvagn vilket jag blev så ??&%¤##¤% på. Men nu är lugnet i bestyr och jag är då glad att karln finns, tur han hade legitimationen med sig. Skrattande

Telefonkontakt
0

#4 det hade nog gått bra utan legitimationen också. :)

Elisabeth-J
0

Men fy vad hemskt! Det är ju sånt man har oroat sig för ibland när barnen var små, minns för några år sen när en dam tog ett barn som sov i sin vagn och det blev polisjakt, den historien slutade också lyckligt till slut men sånt här sätter nog sina spår ändå. Blev glad över att det gick bra och vilken tur att din man är polis.

Kramar!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Luddesmatte
0

Inte nog med det kommentaren min man fick från kärringen var ju inte för hans del så uppskattande " You look like a f*cking ghost like your ugly ass child". Det gjorde mig bara mer rosenrasande men min man hejda mig där med att häva ur mig något. Han sa bara "mind your own business" till kärringen. Han verkligen hatar att bli påpekad om sitt "tillstånd".

Jag trodde aldrig sånt här skulle hända mig men nu har det gjort det och jag hoppas då att det aldrig händer igen. Tusan som jag böla när hon satte tillbaka Johnny i mina armar. Gråter

Telefonkontakt
0

#7 jag förstår inte? vad menade kärringen? :/

magma
0

Förstår inte heller, vilket tillstånd?

Vilket märklig människa. Min första tanke var att hon var psykiskt sjuk. Vilken himla tur att allt gick bra, hon hade ju lika gärna kunnat tagit barnet och sprungit, eller skadat honom om hon nu inte var frisk. *ryser* Förvånad

Jag kan inte låta bli att tycka att ni borde ha anmält henne för egenmäktigt förfarande eller något liknande, kidnappningsförsök eller vad som helst. Då kanske hon hade fått vård, och hindrats att göra om det…

sandra1977
0

jag tar mig friheten att berätta att luddesmattes man o barn är albino..hon berättade det i en annan tråd..

Telefonkontakt
0

#10 Jaha.. Men usch, vad elak kärringen var.. Det är ju rena "rasismen" nästan. Man kan väl inte rå för att man råkar sakna pigment. Man är ju lika vacker för det!

påtal om albino så hade min fostersyster ett fosterbarn som var albino. Jag märkte inte ens det förens han sa det själv.. Fast jag tyckte dock att han ögon var läskiga så jag undvek att titta in i dem - men det var för att han hade nystagmus. Exakt samma sak som min dotter har och jag har jättedåligt samvete att jag inte tittade honom i ögonen så ofta när vi pratade.

Oj, lite OT.. Förlåt..

Telefonkontakt
0

Lägger till att det var typ 5 år sedan och jag var 16

Luddesmatte
0

#11 Min man är kritvit i hyn har kritvitt hår och kristall blåa ögon liksom våran son. Sedan jag fick Johnny har jag varit ganska aktiv med att försöka få människor att förstå att albinism inte är en sjukdom utan ett avsaknande av pigment som skapar komplikationer så som extremt sol känsliga, lågt imunförsvar osv. Vill så gärna få folk att förstå att dem också är människor. Jag bara bävar den dagen då vår son är stor nog att börja skolan.

sandra1977
0

jag tycker att det låter vackert..Glad

Luddesmatte
0

#14 Tyckte jag med därav gifte jag mig med honom, eller ja inte bara för det men men du fattar… Skrattande Dock är det inget som min man drar fördel av pga hur dålig han blir ibland.

Telefonkontakt
0

#13 Ja, albinodjur är ju inte sjuka heller, så varför skulle människor vara det? Jag tycker bara att ljus hy och vitt hår är vackert.

Och om det kniper i framtiden så kan man ju enkelt färga håret?
i allra värsta fall allså.

min systers fosterbarn hade då så ljusa ögon att pupillen var starkt rosa. men jag märkte ju som sagt inget förens han sa det själv.. var bara nystagmusen som skrämde mig.. Eftersom att det skrämde mig så bävar jag också inför den dagen som min dotter börjar i skolan då hon också har nystagmus..

Fattar inte varför man ska behöva vara rädd. Det är ju ingenting som din man och son kan rå för. De är ju vackra ljusa människor!

Luddesmatte
0

#16 Håller med dig. Färga håret går dock inte, en albinos hy är så pass känslig liksom håret att hårfärgen skulle orsaka komplikationer.

Mads
0

Jag är som en lejonhona när det kommer till sonen och hade nån gjort så mot mitt barn hade det nog blivit första gången jag prylat en äldre dam då…Hur fasen kan man bara bete sig så ??

Stor kram till dig & dina barn och vilken tur din man var med.

Kram

Amor Vincit Omnia

Telefonkontakt
0

#17 jaha.. Då lärde jag mig något nytt idag.. Men då får man slå folk på käften då. Och prata med klasskamrater och sånt..

Luddesmatte
0

#18 Ingen aning du men det finns väll folk till allt.

lisette
0

jag tycker det är en hemsk historia, men jag tycker albino låter vackert!

Telefonkontakt
0

#20 tyvärr så gör det ju det.. Häromveckan så råkade jag ut för att en tjej i 18årsåldern skrek halft rätt i örat p mig, fast hon sa till sin kompis "kolla vilka cpskadade ögon bebisen har". jättekul att höra. Hatar att folk inte fattar att man åtminstone kan vänta tills de man syftar på är utom hörhåll..

[Jeremina]
0

En del människor ska man bara inte ägna en tanke åt att bli förbannad på…gå bara därifrån med huvudet högt….Glad

Telefonkontakt
0

#23 jag förstår att tjejen kanske blev förvånad men0 att hon inte höll tyst..

Tänker på hur Elva själv4 kommer att ta det när hon blir äldre och förstår själv.. Precis som TS är rädd för också..

lisette
0

#0 har båda dina barn fått anlag från deras pappa?

Luddesmatte
0

#25 Det är bara Johnny som är hans biologiska son. Michael är han inte far till men Michael säger ändå dady till honom och tar honom som sin far men är fullt medveten om att hans riktiga pappa finns i Sverige.

Luddesmatte
0

#22 Jag hade tagit ett snack med den tjejen eller vänt mig om och sagt "tror du inte jag hörde dig eller". Men det är jag, ja ska alltid gå hårt mot hårt.

sandra1977
0

#27, ja fy f#n jag med!!! när det kommer till mina barn blir jag precis skogstokig om något händer dom,oavsett vad det gäller!

marielle1
0

Telefonkontakt: vad betyder nystagmus? det var bara det att jag aldrig hört det förut (tror jag) så jag blev lite nyfiken..

Danielssonsgarden
0

Men jisses, åh vad rasande jag hade blivit! Vilken tur att din man hade legitimationen med sig!

marielle1
0

Jag googlade nu och hittade svaret på nystagmus tror jag. Darrande ögon typ..

Telefonkontakt
0

#31 ja, det är darrande ögon. Ser lite läskigt ut om man inte är van att se det tyckte jag själv, men nu så märker jag det inte.

Rafflan
0

Å fan vad hemskt, vilken j*vla kärring :@

Usch, förstår om du blev rädd, usch vad hemskt :(

skuggspel
0

Jag tycker du var så himla duktig som inte gav (..ska vi för god tons skull kalla henne) "tanten", en rak höger så hon vaknade i nästa vecka för då kunde hon tappat din son!

Man får väl bara beklaga att psykvården i Kirkwall tydligen fungerar lika dåligt som här i stockholm. Tanten skulle nog behöva ett mjukt, mjukt rum och en fin krama-sigsjälv-tröja..

Luddesmatte
0

#34 Vet inte äns om dem har psykvård här. Stan är ju lika liten som Trosa utanför Stockholm. Skrikandes

Luckystar
0

men vafan var det för jävla kärring!! jag skulle bli tokig men samtidgt livrädd om hon slet ur barnet ur vagnen.. fan vilka människor det finns :(

SweGizmo
0

men herre gud:s vad fan vad det för fel på den kärringen??? gud vad hemskt.

Min blogg: SweGizmo.se

AlbaStiffler
0

Fy fanken vilken kärring. jag hade nog exploderat jag med, som sagt, tänk om hon gjort något med barnet innan man hunnit reagera!!!

Jag tycker albinism är coolt, albinon, både människor och djur är ju vackra. ;-)

Mitt nickname här är pga min albinoiller Alba, hennes röda ögon fick alla att smälta! :-D

Luddesmatte
0

#38 hehe, jo men människor har ju inte röda ögon Tungan ute