Lekhage?
Någon som har haft lekhage till sitt/sina barn?
Funderar lite på att skaffa mig en sån så man kan få gå på toabesök utan att ta ungen in på toa så hon far in under badkaret hela tiden. och så man kan laga mat och andra grejer.
Vad har ni tyckt om lekhagar?
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

vi har en lekhage som följde med huset, dock har vi inte använt den. jag ser inget fel i lekhagar så länge inte barnet får sitta där hela tiden.

Jag tänker som lisette, kan vara bra korta stunder när man inte kan ha all uppsikt över barnet.
När min ena syster var 2 år så hade vi våra kusiner hos oss i 2 veckor då deras föräldrar fick ett barn till, dom var då 1 och 2 år så det blev jobbigt att hålla reda på alla 3 samtidigt. Mamma skaffade då en barnhage som stod på gården och där lekte dom tillsammans och hade jätteroligt :) Däremot behövdes den inte inomhus då vi var många som kunde hjälpa till men vi bodde nära järnväg oh mindre väg och barn är ju så snabba så utomhus var det toppenbra :)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

nja, känns för mig lite väl buraktigt. Jag har alltid haft ungarna med på toa…
Vi hade grindar och barnsäkrat hemmet i möjligate mån.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
jag sätter David i höga stolen i dörröppningen till badrummet när jag ska duscha, där är han ganska nöjd peppar peppar. Toabesök är svårare men vi har en mindre gästtoalett utan badkar - låter väldigt besvärligt att hon kryper in där!
Om jag behövde skulle jag nog bara sätta ner honom i spjälsängen med ett gäng leksaker, annars får han krypa vilt. Har inte plats för lekhage men jag tycker det är en bra uppfinning. Är i Danmark just nu och har sett lekhagar både på café och i barnklädesaffär. Det sistnämnda var toppen, jag satte ner honom där bland alla nya spännande leksaker och han var fullständigt nöjd medan jag fick gå runt lite själv.

En lekhage utanför provrummen skulle vara perfekt!!! Kan de göra så de passar treåringar med…
Norma brukar vara med in men ibland tröttnar hon och vill öppna dörren och gå ut och det är lite trist när man byter om…
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Ja lekhage i provrummen hade varit KANON på den tiden då barnen sprang/kröp ut ur rummen när man stod där halvnaken och bara lite snabbt skulle prova ngt…hrm!
Hade en gammal lekhage till Felix(äldstan) när han var liten när vi var utomhus. Men väääldigt korta stunder…inne hade vi grindar och barnsäkrat så pass så dem kunde va "fri".
På toa fick dem följa med in o ibland om dem var för påhittig sitta i knät på mig…hihi!
Tycker inte det är fel med lekhage om det är väldigt korta stunder…har sett mga som använder sina resesängar när dem behöver göra ngt som innebär att dem inte kan ha full uppsyn på barnen…det funkar också kanon…
Vi använde resesängen när vi var hos min mamma! han skulle bara klättra överallt och hon hade ju inte lika barnvänligt som hemma. Men detta jagande och passande gör ju en ibland helt slut så ibland satte vi ner honom i den med lite leksaker. För det mesta funkade detta en kvart-20 min men det var sköna minuter. Vi var ju alltid i rummet och pratade med honom samtidigt som jag kunde läsa tidningen