Barn iFokus

Barn

Etikett01-allmänt-om-barn
Läst 1522 ggr
lisette
2009-01-12 22:16
0

sammanväxta barn

jag sitter och tittar på tv4 om två sammanväxta tjejer. de har varsitt hjärta, lungor, magsäck och tunntarm och sedan delar de på resten. den ena av tjejerna styr höger sida och den andra styr vänster sidan.

jag blir såå faschinerad! de lär sig köra bil. att kroppen är så fantastisk att den kan samarbeta på det viset. helt sjukt.

en sak som förvånar mig är att föräldrarna inte gick på ul under graviditeten. nu var detta i usa, jag vet inte hur vanligt det är där. det är kanske en klassfråga?

Hannapanna
2009-01-13 19:24
0

Ja lisette! jag satt å såg de där igår! Jag blev också helt faschinerad.. Men hur tusan går allting till? Fick dom två körtkort va? men om dom reser, tex flyger, får dom betaka två biljetter då? hehe
Jag och en kompis satt och hade en massa funderingar under tiden vi kollade på programmet….

lisette
2009-01-13 19:31
0

jag tror helt klart man har många fördelar som sammanväxt. ;) de fick varsitt körkort. de sa att de var första gången myndigheten i minnesota fick ta ställning till något sådant, men tjejerna hade alltid blivit behandlade som två individer så det var därför de fick varsitt körkort.

ju mer man tittade ju fler frågor kom ju!

jag undrar hur de satt ihop, för det såg nästan ut som om den ena tjejen satt fast i sidan på den andra.

exitingsvillemo
2009-01-13 21:36
0

Du säger att båda fick varsitt körkort… Men OM dom skulle lyckas separera dom skulle då båda tvillingarna kunna manövrera en bil utan den andres hjälpObestämd

Jag har också sett ngt sånt program och även jag hade måååånga funderingar.

Bla. Det här med sex, hur funkar det? Fast enligt tvillingarna så kunde den ena "koppla bort" den andra vid tex dejting, men ändå?

Om den ena hittade en partner (dessa tvillingar dejtade, och INTE samma man) och det kommer till bröllopsnatten… Måste då den andra tvillingen också godkänna samlag med brudgummen för att det inte ska klassas som våldtäckt?

Nej jag är ingen 6-galning =) Detta var bara EN av många funderingar

Telefonkontakt
2009-01-13 21:48
0

#3 det funderade jag också på

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

FerretCrow
2009-01-13 21:54
0

dom var supercoola men det går nog aldrig att dela på dom eftersom dom var så oerhört mycket ihop växt. men vilken kämparglädje dom hade=)

exitingsvillemo
2009-01-13 22:27
0

#5 hade det gått att separera dom hade det nog redan varit gjort, men jag funderar över körkortet om det är rätt eller fel att ge dom ett varsitt.

OM dom hade kunnat manövrera en bil utan den andra så ska dom ju ha ett varsitt. Men OM dom inte klarar det ska dom väl dela på ett. Hihi, förstår ni resonemanget?

Förstå nu då (inte logiskt men tänk OM) OM dom separeras och har ett varsitt körkort, då är det ju helt lagligt för dom att sätta sig i en varsin bil och köra eftersom båda har ett varsitt körkort. Vilket ju måste vara hemskt svårt med bara en halv kropp… Usch vad hemsk jag låter, men jag menar inget illa, har bara litemystiska funderingar ;o)

Telefonkontakt
2009-01-14 00:11
0

#6 det är väl inte så "svårt"? automat och bara hålla ratten med knät när man ska röra spaken Tungan ute

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AnnaLundin
2009-01-14 00:30
0

#6 - grejen är väl att båda kanske måste ha körkort för att annars vet man ju inte ifall det var den av dem som hade körkort som var "hjärnan bakom körningen".

Intressant att veta vem av dem som styr respektive arm och ben, för övrigt.. OM båda kan styra högerfoten eller bara den ena.

Man får vara glad så länge man slipper få siamesiska tvillingar, känns det som.

exitingsvillemo
2009-01-14 01:50
0

#8 tanken var att dom kanske skulle ha ett speciellt körkort som tydligt framgår att dom är beroende av varandra. Att körkortet skulle stå på båda liksom =/ Förstår ni hur jag menar?

lisette
2009-01-14 08:13
0

det var så att de fick göra testet två gånger, en gång för varje tjej.

hon som var till höger styrde höger ben/arm och hon som var till vänster styrde den sidan.

exitingsvillemo
2009-01-14 08:33
0

Fast frågan kvarstår; kan dom manövrera en bil vid en ev separation?Flört

lisette
2009-01-14 10:49
0

nej, för det innebär isf att de har varsin kroppshalva.

Hannapanna
2009-01-14 10:53
0

#11 dom behövde väl inte fundera överf det för dom här skulle väl inte separeras..(?) De va ju klart fler nackdelar vid en delning..

lisette
2009-01-14 11:02
0

frågan är om det ens hade gått. de delade tunntarm, magsäck och könsorgan. man kan väl mer eller midnre säga att det var två huvuden på en kropp.

sasha-
2009-01-25 01:18
0

Jag såg också den dokumentären, det var helt fascinerande! Men som någon annan sa tycker jag det såg ut som att en bara hängde på den andra, men tydligen hade de ju en halv kropp var..

En av dem styrde vänster arm och ben, och en höger. De kunde inte känna den andra sidan, hade olika hjärtan men delade blodkärl, så när en var sjuk kunde de injecera medicin i den andra, för det var enklare.

Tycker ändå det var skumt med varsitt körkort, för det var bara en som styrde gas och broms, hon på andra sidan styrde typ blinkers o liknande.

De borde ju inte behöva boka två flygbiljetter för de tar ju bara en stol.. Men de är ju ändå två..