Barn iFokus

Barn

Etikett02-barn-0-12-mån
Läst 1601 ggr
Telefonkontakt
0

Elva stor tjej

Elva 6 månader, har vägrar att dricka någonting ur en nappflaska de senaste månaderna och nu så har vi invigt henne med välling igår. Men nappflaskan skulle hon inte ha så idag så provade jag att hälla upp vällingen i en plastmugg. Och då gick det i minsan! bara på med haklappen och luta henne bak en bit och hälla sakta men säkert, då var det jättegott.. Tror inte att hon vill ha pipmugg heller, men vi ska köpa en och prova i nästa vecka.

Elva vill vara en stor tjej. Någon so har liknande erfarenheter?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

CarolaCarro
0

Kan rekomendera tupperweres pipmugg om du känner någon som säljer de..

exitingsvillemo
0

Och jag rekomenderar INTE de spillfria pipmuggarna som finns att köpa, minns j inte märket finns ju säkert flera olika, men de som finns i vanliga livsmedelaffärer. Är det Bambino??

Det krävs ett jätte-sug för tt få ur något, knappt jag orkade suga ur en droppe ur den saken så hur en bäbis ska klara det är för mig helt ofattbart.

Telefonkontakt
0

#2 bebisar suger ju starkare än vuxna, så det är väl inte så ologiskt?

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AnnaLundin
0

#3 - det är lite annan sugteknik att suga ur pipmugg än ur bröst eller nappflaska.

Jag har använt en annan variant av spillfri pipmugg till mina barn, som jag varit jättenöjd med. Men vad sjutton hette de?? *funderar*

Magda
0

#0 Eric som är 7 månader dricker helst ur glas annars så är det bara tutten som gäller ;) han vill inte ha ngn äcklig flaska eller vidrig napp *s* :P i nödfall funkar flaska att bita i och skvätta vatten med.. pipmugg (ej spillfri) funkade innan men nu mest busar han med den..

Jennifersthlm
0

min dotter vägrade nappflaska tills hon var typ1 1/2, innan var det vanlig mugg som man fick hjälpa med… =)

Elisabeth-J
0

Min yngsta son vägrade både välling, napp och nappflaska men dryck i pipmugg började han med när han var 5 månader och han åt gröt istället för välling. Pipmuggen tyckte han om och han lärde sig att hantera den själv samma dag vi provade så han kände sig nog stor när han kunde själv :)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

FerretCrow
0

#2 det finns pipnappar att köpa till bambino flaskor där dom knappt behöver suga alls utan det flödar på sakta själv.

ja här hemma har vi anton oxå som älskar att få dricka ur våra glas och koppar=)

exitingsvillemo
0

#8 japp, sånna köpte vi Skrattande

#3 inte ens sonen fick ut ngt ur den pipmuggen, han sög och sög och inte en droppe kom det…